Avatar billede myztic Nybegynder
28. januar 2006 - 16:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Rnd

Hejsa Folkens.

Jeg har lidt et problem med min Rnd - jeg har lidt på fornemelsen at det er min server der er problemet, kører det på en intern IIS server og har ikke lige noget sted at uploade det for at teste.

mit script ser ud som følgende:

  v_rn = Rnd * 10
  response.write v_rn

og den skriver bare et tal ud.. og forbliver på det tal, jeg får fx i øjeblikket 7,055457 - hvis jeg ændrer randomtallet til at være 5 får jeg et andet tal, hvis jeg derefter sætter tallet tilbage til 10, så får jeg igen 7,055457..

Skal bruge lidt hjælp.
Avatar billede polle007 Nybegynder
28. januar 2006 - 16:17 #1
tilfældighedsgeneratoren skal fodres med en tilfældig startværdi. Det gør du ved at kalde Randomize inden første kald til Rnd
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
28. januar 2006 - 16:18 #2
Brug Randomize til ligesom at blande puljen af tal.

Randomize
v_rn = Rnd * 10
response.write v_rn

Hvis altså jeg har forstået det som værende dit problem at tallet hele tiden bliver det samme.
Avatar billede myztic Nybegynder
28. januar 2006 - 16:19 #3
ahh det virker, polle var vidst først, men tusind tak for hjælpen, hvis du smider et svar polle