Avatar billede kartolux Nybegynder
28. januar 2006 - 11:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Connecte til database

A sætning VIRKER:        Set rsConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
rsConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("/_private/ArticleDB.mdb")

B. sætning virker IKKE:        Set rsArticleList = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
        rsArticleList.Open sqlstr, session("ArticleDB") , adOpenKeySet, adLockReadOnly

Jeg udvikler på en XP. Jeg vil have en session "ArticleDB" - hvordan opretter jeg en odbc-kilde, så jeg ikke skal ændre i alle mine asp-sider, men kan bruge "ArticleDB" hele tiden?
Avatar billede lordnelson Seniormester
28. januar 2006 - 12:55 #1
Du mangler at fortælle den conn du vil bruge
Set rsArticleList = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsArticleList.Open sqlstr, session("ArticleDB") ,rsConn

LN
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. januar 2006 - 22:37 #2
Hvis det skal virke skal du enten ligge connection strengen ind i session variablen:

session("ArticleDB") = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("/_private/ArticleDB.mdb")

eller lave et connection object du ligger ind i sessionen:

rsConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
rsConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("/_private/ArticleDB.mdb")

set session("ArticleDB") = rsConn

hvis det så skal være generelt skal koden ligges ind i globas.asa og i funktionen Session_OnStart.

I virkeligheden ville det bedste nok være at bruge Application variablen i stedet for da session variablen da session kan slåes fra i browsren, så skal ordet session bare rettes til application.