Avatar billede m0nk3y Nybegynder
28. januar 2006 - 08:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problemer med IMAP

Godmorgen eksperter :-)

Jeg sidder og roder med noget IMAP, da min telefon ikke understøtter e-mail tænkte jeg at det nok kunne laves via. WAP.
Det kunne det sikkert også, hvis jeg kunne få det til at virke.

Jeg har kigget lidt i PHP manualen og fundet dette stykke kode:

$mbox = imap_open("{pop.webonnet.dk:110/pop3}INBOX", "webmaster", "********", OP_HALFOPEN)
      or die("can't connect: " . imap_last_error());

$list = imap_getmailboxes($mbox, "{pop.webonnet.dk}", "*");
if (is_array($list)) {
  reset($list);
  while (list($key, $val) = each($list)) {
    echo "($key) ";
    echo imap_utf7_decode($val->name) . ",";
    echo "'" . $val->delimiter . "',";
    echo $val->attributes . "<br />\n";
  }
} else {
  echo "imap_getmailboxes failed: " . imap_last_error() . "\n";
}

imap_close($mbox);

Når jeg kører koden af kommer den bare med disse fejlmeddelser:

Warning: imap_open() [function.imap-open]: Couldn't open stream {pop.webonnet.dk:110/pop3}INBOX in /customers/webonnet.dk/webonnet.dk/httpd.www/mail.php on line 3
can't connect: POP3 connection broken in response

Min pop3 server hedder pop.webonnet.dk og er hosted ved b-one sammen med resten af mit webhotel.
Desuden var jeg lidt i tvivl om hvad der skulle stå i brugernavn, om jeg bare skulle skrive hvad der stod foran @'et, eller om jeg skulle give den hele min e-mail adresse. Har dog prøvet begge dele uden held.

Nogen der kan hjælpe mig på rette spor?
Og eventuelt bagefter hjælpe med at hente lidt subjekter ned hvis jeg ikke selv hitter ud af det.

Med venlig hilsen
Kristian Just Iversen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. januar 2006 - 08:10 #1
Du bruger imap-funktionerne med en POP3 emailkonto. Det er som sådan altså ikke IMAP, men forskellen er ikke stor ;)

b-one har tidligere haft lukket for at en webside kunne lave forbindelser udenfor b-ones eget netværk. Måske stadig, jeg ved det ikke. Men prøv et andet sted fra, fx. derhjemmefra, hvis du har PHP kørende på en maskine.

Kig på indstillingerne i din emailklient for hvad der skal stå som brugernavn, med eller uden @.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. januar 2006 - 08:29 #2
Og jeg tog koden med det brugernavn og password du anfører, som selvfølgelig er forkerte, og får en anden besked, meget naturligt:

Warning: imap_open(): Couldn't open stream {pop.webonnet.dk:110/pop3}INBOX in /none/of/your/business/imap.php on line 3
can't connect: Too many login failures
Avatar billede m0nk3y Nybegynder
28. januar 2006 - 08:53 #3
ok, jeg kom faktisk også til at skrive forkert med hensyn til fejlmeddelsen, for den fejlmeddelse jeg skrev den gav, det var uden OP_HALFOPEN - var den til var imap_last_error(); tom.

Men jeg vil lige prøve at smide det op på min egen maskine.

En smule off-topic, har du en POP3-serverprogram du kan anbefale? Så jeg kan teste mine scripts på egen server.

Smid et svar hvis du ønsker point, det er altid rart at have nogen andre med til at give deres mening.

Med venlig hilsen
Kristian Just Iversen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. januar 2006 - 10:41 #4
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede m0nk3y Nybegynder
28. januar 2006 - 10:44 #5
ok, så skal jeg da ikke være den sidste til at nappe dem selv ;-)

Tak for din medvirken.