Avatar billede danielic Nybegynder
28. januar 2006 - 01:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mysql og php Hvordan kan det være at feltet answer ikke virker

Hej expertern.

Jeg er ved at lave en lillge afstemning, det fungere fint undtagen feltet answer?

Her er koden:
<form method="post" action="<? $PHP_SELF; ?>">
&nbsp;Mit design er:<BR>
<input type="radio" name="answer" value="Flot">Flot<BR>
<input type="radio" name="answer" value="Mellem">Ikke flot, ikke grimt<BR>
<input type="radio" name="answer" value="Grimt">Grimt<BR>
<input type="radio" name="answer" value="Hved ikke">Hved ikke<BR>
<input type="submit" name="submit" value="stem!" style="font-size:11; font-family:arial; width:100%; border-right:0px solid #000000; border-left:0px solid #000000; border-top:1px solid #000000; border-bottom:1px solid #000000; background-color:#EFEFEF;">
</form>

<?
$submit = $_POST["submit"];
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$answer = $_POST["answer"];
$question ="Mit design er";

mysql_connect("db.hp4.dk","brugernavn","password");
mysql_select_db("brugernavn");

mysql_query("INSERT INTO vote (ip, answer, question) VALUES ('$ip','$answer','$question')");
?>

Nogle som har et godt svar ?
Avatar billede jaw Nybegynder
28. januar 2006 - 01:33 #1
Indsætter den, men bare med feltet anser tomt? Eller indsætter den slet ikke?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. januar 2006 - 07:37 #2
Hvis der ikke er prikket af i et radiofelt, kommer der ikke noget over.
Det hedder ikke "Hved ikke", men derimod "Ved ikke".
Test altid for sql-fejl, fx sådan cirka:

    mysql_query("INSERT INTO vote (ip, answer, question) VALUES ('$ip','$answer','$question')") or die(mysql_error());
Avatar billede danielic Nybegynder
28. januar 2006 - 10:23 #3
Til: erikjacobsen

Jeg forstår ikke hvad du mener med det her :
Hvis der ikke er prikket af i et radiofelt, kommer der ikke noget over.
?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. januar 2006 - 10:32 #4
Hvad med lige at starte med at svare på det jaw spørger om?
Avatar billede danielic Nybegynder
28. januar 2006 - 10:50 #5
okay sorry.

Til: Jaw

Når jeg for mit resultat ser det sådan har ud:
ID - IP - Question - answer <--- Feltet er der, men der er ingen data i feltet :(
Jeg har taget højde for mysql_query(""); og ændret den sådan at den passer til den lidt anderledes tabel...

Hvis jeg nu sætter
$answer = "test tekst";
så indsætter den "test tekst" i feltet answer, men sætter jeg så $answer tilbage til den standart værdi som er:
$answer = $_POST["answer"];

Mine input/radio felter har navnet answer
<input type="radio" name="answer" value="Flot">Flot<BR>
----------------||--------------- value="Ikke flot, ikke grimt"><BR>
----------------||--------------- valuie="Grimt">Grimg<BR>
----------------||--------------- value="Ved ik">Ved ik<BR>

:)
Avatar billede danielic Nybegynder
28. januar 2006 - 10:51 #6
ps: alle mine radio felter har samme navn "answer"
Avatar billede danielic Nybegynder
28. januar 2006 - 10:58 #7
Jeg har fået det til at virke :)

Man måtte åbenbart ikke include den til ens menu O.o ?

Ellers Tak for hjælpen

Og Godmorgen :D

MvH Daniel

//Luket
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. januar 2006 - 12:25 #8
Det her i sig selv intet at gøre med om du laver include eller ej.