Avatar billede mr-baluba Nybegynder
27. januar 2006 - 15:39 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

mail bliver markeret som spam

Hejsa

Når jeg sender mails ud fra mit nyhedsbrev script(færdiglavet), hvor der er æøå med bliver beskeden vist som *******SPAM********[emne] i mailprogrammet. æøå bliver vist fint nok i beskeden.

Hvis der ikke er æøå med i mailen så er der ingen problemer.

Nogen der ved hvad jeg skal rette?
Vil i se kode?
Avatar billede mr-baluba Nybegynder
27. januar 2006 - 15:41 #1
Fandt det her i kilden på mailen:
X-Spam-Flag: YES
X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.1.0 (2005-09-13) on localhost
X-Spam-Report:
    *  1.0 MY_TEST_PLUGIN MY_TEST_PLUGIN
    *  3.4 SUBJ_ILLEGAL_CHARS Subject: has too many raw illegal characters
X-Spam-Status: Yes, score=4.4 required=4.0 tests=MY_TEST_PLUGIN,
    SUBJ_ILLEGAL_CHARS autolearn=disabled version=3.1.0
X-Spam-Level: ****
X-Virus-Scan: Scanned by clamdmail 0.15 (no viruses);
Avatar billede torbens_dk Nybegynder
29. januar 2006 - 17:01 #2
Subjects skal encodes hvis du skal bruge special tegn i den.
Hvis du har gjort det slipper du også for 3.4 points i SA
Avatar billede torbens_dk Nybegynder
29. januar 2006 - 17:04 #3
encode_7bit fra http://www.mindspring.com/~mgrand/mime.html
Subject: =?ISO-8859-1?Q?".substr(str_replace("?","=3F",encode_7bit($sub)),0,-1)."?=\r\n
Avatar billede torbens_dk Nybegynder
29. januar 2006 - 17:05 #4
function encode_7bit($Message) {
        // Build (most polpular) Extended ASCII Char/Hex MAP (characters >127 & <255)
        for ($i=0; $i<127; $i++) {
                $CharList[$i] = "/".chr($i+128)."/";
                $HexList[$i] = "=".strtoupper(bin2hex(chr($i+128)));
        } // for

        // Encode equal sign & 8-bit characters as equal signs followed by their hexadecimal values
        $Message = str_replace("=", "=3D", $Message);
        $Message = preg_replace($CharList, $HexList, $Message);

        // Lines longer than 76 characters (size limit for quoted-printable Content-Transfer-Encoding)
        // will be cut after character 75 and an equals sign is appended to these lines.
        $MessageLines = split("\n", $Message);
        $Message_enc = "";
        while(list(, $Line) = each($MessageLines)) {
                if (strlen($Line) > 75) {
                        $Pointer = 0;
                        while ($Pointer <= strlen($Line)) {
                                $Offset = 0;
                                if (preg_match("/^=(3D|([8-9A-F]{1}[0-9A-F]{1}))$/", substr($Line, ($Pointer+73), 3))) $Offset=-2;
                                if (preg_match("/^=(3D|([8-9A-F]{1}[0-9A-F]{1}))$/", substr($Line, ($Pointer+74), 3))) $Offset=-1;
                                $Message_enc.= substr($Line, $Pointer, (75+$Offset))."=\n";
                                if ((strlen($Line) - ($Pointer+75)) <= 75) {
                                        $Message_enc.= substr($Line, ($Pointer+75+$Offset))."\n";
                                        break 1;
                                } // if
                        $Pointer+= 75+$Offset;
                        } // while
                } else {
                        //Make sure no single dot is in the middel of the message
                        if($Line==".")
                            $Message_enc.="..";
                        else
                            $Message_enc.= "$Line\n";
                } // else
        } // while
        return $Message_enc;
} // function
Avatar billede mr-baluba Nybegynder
29. januar 2006 - 18:06 #5
hmm, er ikke helt med. Skal jeg køre den funktion på min $subject og/eller $ message, inden mail() sender den ud?

Og hvad med "Subject: =?ISO-8859-1?Q?".substr(str_replace("?","=3F",encode_7bit($sub)),0,-1)."?=\r\n"? hvor hører det hjemme?

Ja, undskyld men er lidt lost :P
Avatar billede torbens_dk Nybegynder
29. januar 2006 - 18:11 #6
F.eks.

mail(
'test@test.dk',
"=?ISO-8859-1?Q?".substr(str_replace("?","=3F",encode_7bit($sub)),0,-1)."?=",
"Besked her",
"Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n");
Avatar billede mr-baluba Nybegynder
29. januar 2006 - 18:28 #7
Det virker jo perfekt. Takker og bukker.
Havde jo aldrig fundet ud af det på egen hånd :)