Avatar billede blue-dragon Nybegynder
27. januar 2006 - 14:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mysql problemer igen..

Hey!

Mit script skriver denne fejl:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'by ='Kolding', profiltekst ='Hey folkens.. Mit navn er Rene, men bare kald mig V' at line 2

Mit script ser således ud:

<?
    if($check=="yes"){
    $database = mysql_connect("host", "bruger", "kode") or die(mysql_error());
    mysql_select_db("database", $database) or die(mysql_error());
mysql_query("INSERT INTO profiles SET bruger = '$usr', planetbillede = '$planet', profilbild = '$pic',
ogamen = '$ogame', irlnavn = '$irl', koord = '$coords', alder ='$age', by ='$city', profiltekst ='$proft'") or die(mysql_error());
print "Din profil er nu gemt";
} else {

print "Der er sket en fuckup.. haha";
}
?>

Håber på hjælp, 200 point på højkant!
Avatar billede mjl Nybegynder
27. januar 2006 - 15:08 #1
by - laves om til byen ...
Avatar billede mjl Nybegynder
27. januar 2006 - 15:09 #2
byen ='$city'

by er jo det engelske ord BY - så du skal bruge f.eks. byen i stedet for!
Avatar billede mjl Nybegynder
27. januar 2006 - 15:09 #3
Husk også at ændre det i selve DataBasen... :)
Avatar billede yezbarh Nybegynder
27. januar 2006 - 15:15 #4
Nej - du kan sagtens slippe.

<?
    if($check=="yes"){
    $database = mysql_connect("host", "bruger", "kode") or die(mysql_error());
    mysql_select_db("database", $database) or die(mysql_error());
mysql_query("INSERT INTO profiles SET bruger = '$usr', planetbillede = '$planet', profilbild = '$pic',
ogamen = '$ogame', irlnavn = '$irl', koord = '$coords', alder ='$age', `by` ='$city', profiltekst ='$proft'") or die(mysql_error());
print "Din profil er nu gemt";
} else {

print "Der er sket en fuckup.. haha";
}
?>
Avatar billede yezbarh Nybegynder
27. januar 2006 - 15:15 #5
Du kan bare sætte ` uden om.
`by`
Avatar billede nielle Nybegynder
27. januar 2006 - 17:56 #6
Det er måske på sin plads med en forklaring...

Ordet ”by” er et reserveret ord i SQL - dvs. et ord du ikke bare kan bruge uden videre i enhver sammenhæng. Grunden til at det er reserveret er at det bruges i SELECT-kommandoer i forbindelse med at man laver en ORDER BY (altså en sortering).
Avatar billede mjl Nybegynder
27. januar 2006 - 18:07 #7
...så derfor er en erstatning fin - "byen" er da også til at forstå! :)
Avatar billede mjl Nybegynder
28. januar 2006 - 14:11 #8
Hvad siger du til det...!?
Avatar billede blue-dragon Nybegynder
30. januar 2006 - 16:50 #9
mjl jeg si'r tak, og det virkede os :D
Avatar billede blue-dragon Nybegynder
30. januar 2006 - 17:04 #10
lukket igen da ingen har givet svar og kun kommentar
Avatar billede nielle Nybegynder
30. januar 2006 - 18:24 #11
Du kunne jo i stedet bede dem, som du mener har hjulpet dig, om at smide et svar (og nej tak, jeg skal ikke selv have noget på den her).
Avatar billede mjl Nybegynder
30. januar 2006 - 19:45 #12
...din opførsel her, for folk til IKKE at ville hjælpe dig frem over - man kan ikke bare tage points selv - du har udlovet dem til dem der hjælper med dit problem - hvis ikke du vil anmeldes og blive upopulær, bør du bringe dette i orden!

Vi venter med at svare, til du har godkendt hjælpen!