Avatar billede jonasst Nybegynder
27. januar 2006 - 11:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Integration af video i Flash site

Kære Eksperter
Hvordan integrere man bedst video i et flash site. Jeg har Flash mx og troede at man kunne integrere video i flash som man kan i html. Altså integrere en video player i designet og linke til en ekstern videofil. Men det virker ikke i FLash før jeg eksporetere hele min flash movie som en quicktime fil. Det er ikke en god løsning fordi flere flash funktionaliteter så ikke længere virker.

Hvis jeg tilgengæld vælger embed video i flash document for jeg nogle meget store .swf filer som fylder langt mere end videoen gør i sig selv.

Så hvad gør man?
Avatar billede jakwag Nybegynder
27. januar 2006 - 14:51 #1
hej. Du skal lave en flv fil (flash video). Den kan du loade ind dynamisk. Du kan exportere en:

Lav et tomt dokument

Importer video

åben library

højreklik og vælg properties

export

Alternativt kan du vælge at lægge hele videoen i en ekstern swf og så bruge loadMovie til at hente den som hvis den var et hvilket som helst swf.

Du kan også lave swf'er med f.eks. sorenson squeze. Arbejder du med video meget kan jeg varmt anbefale det. http://www.sorenson.com/

: ) Jakob
Avatar billede jakwag Nybegynder
27. januar 2006 - 14:52 #2
hov der skulle have stået flv ikke swf:

Du kan også lave flv'er med f.eks. sorenson squeze. Arbejder du med video meget kan jeg varmt anbefale det. http://www.sorenson.com/
Avatar billede jonasst Nybegynder
27. januar 2006 - 16:47 #3
Det med ekstern swf lyder spændende det prøver jeg i aften. Bruger allerede Sorenson til komprimering af video.
Vender lige tilbage i aften når jeg også har set hvordan playeren ser ud og muligheden for at designe den selv
Avatar billede jonasst Nybegynder
27. januar 2006 - 23:52 #4
Hej Jakwag - tak for din hjælp
Jeg kan desværre ikke få det til at virke efter hensigten.
Hvis jeg importere en af mine videofiler ind i et tomt flash dokument får jeg stadig nogle meget store swf filer. Hvis jeg linker til en swf fil lavet i squeze ja så afspilles filem jo ikke i mit design men åbner kun med sig selv og uden mulighed for at brugeren kan navigere tilbage
Avatar billede jonasst Nybegynder
28. januar 2006 - 01:08 #5
Hej igen
I de sene timer fandt jeg ud af at loadmovie måske er vejen frem skal bare sætte  level til andet end 0. Nu kunne jeg så bare godt tænke mig at kunne specificere hvor min loaded movie skal placeres top venstre hjørne ser ikke så godt ud.
Avatar billede jakwag Nybegynder
31. januar 2006 - 10:04 #6
hej igen

Du kan loade den ind i et tomt mc i stedet for en level:

createEmptyMovieClip("video",1);
video._x = 200;
video._y = 200;
video.loadMovie("dinSWF.swf");

Når du nu skal lave navigationsknapper, kan du så bare styre din "video" mc.

eks.

stopknap.onRelease = function()
{
video.stop();
}

Håber det hjalp lidt.

: ) Jakob
Avatar billede jonasst Nybegynder
01. februar 2006 - 09:07 #7
Hej Jakob det hjalp utroligt meget. Da du ikke svarede i et par dag snusede jeg rundt på eksperten og fandt ud af det du skriver nu. Problemet var så bare lige det der med de tomme mcs så det havde jeg meget sjov af på følgende spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/683390
Mange tak for hjælpen - håber du smider et svar så du kan få dine point:)
Avatar billede jakwag Nybegynder
02. februar 2006 - 09:42 #8
hey. godt du fandt ud af det. Sorry jeg svarede lidt sent.
Avatar billede jakwag Nybegynder
02. februar 2006 - 09:42 #9
;)
Avatar billede jonasst Nybegynder
05. februar 2006 - 20:48 #10
Nu er problemet bare de lange loadtider når materialet bliver lagt på cd-rom. Troede ikke det ville være et problem at loade en swf fil på 2mb hurtigt ind men det er det. Det ødelægger jo hele pointen med at integrere video i flash. Men det opretter jeg et part II spørgsmål om.