Avatar billede moller06 Nybegynder
27. januar 2006 - 10:29 Der er 7 kommentarer

Opret fler-liniet udtræk til txt.fil

Hej.

Jeg skal lave et udtræk der udtrækker en liste over brugere som skal modtage et brev. Mit problem er at det skal smides ned i en txt-fil på serveren. Men.... hver enkelt record skal strække sig over flere linier i txt-filen.
Er der en som har nogle gode ideer til en løsning.

Et eksempel på hvordan txt-filen skal se ud:
Navn: Marsvinet Bo
Adresse: Hø-vej 30
Yderligere noter: bla bla
Navn: Søpølse flodhest
Adresse: Barentshavet til højre
Yderligere noter: er faktisk en søko
..................................

Jeg overvejer mange muligheder, men kan ikke finde ud af det.
- alm. sql-udtræk men det virker besværligt.
- programmere et helt specielt program til det.
- SQL DTS - men det kender jeg ikke noget til pt.

Det er et job som skal køre 1-2 gange om ugen

/Andreas
Avatar billede moller06 Nybegynder
27. januar 2006 - 10:30 #1
Selve txt-filen skal faktisk se meget mere kompliceret ud, men det var bare for at give en ide.
Det er en txt-fil som skal kunne sendes til PBS.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
27. januar 2006 - 11:07 #2
Du kan lave det i SQL:

SELECT '------------------
Navn: ' + strNavn + '
Adresse: ' + strAdresse + '
Yderligere noter: ' + strNoter + '
' FROM Tabellen

Men jeg ville lave en DTS-Package. Lav en ActiveX Task, vælg det sprog du foretrækker, jeg ville vælge VBScript.

Derefter kan du lave en schedule via sql server agent
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
27. januar 2006 - 11:09 #3
DTS (eller den nye integration services i version 2005) er måden at gøre det på.
DTS kan være lidt besværlig at have med at gøre, men prøv dig frem! Brug evt. import/export wizarden (fra tools menuen i enterprise manager).
Avatar billede moller06 Nybegynder
27. januar 2006 - 11:13 #4
Okay - nu har jeg siddet og ledt rundt efter DTS i en halv time - det hedder så altså integration services nu.

Jeg prøver mig lige lidt frem.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
27. januar 2006 - 11:37 #5
Hvis det er version 2005 du kører skal du have fat i den der hedder SQL Server Business Intelligense Development Studio. Den er ikke nem at finde rundt i i starten. Start med at oprette et nyt project og gå op i project->SSIS Import and Export Wizard. Det er et godt sted at starte.
Avatar billede moller06 Nybegynder
27. januar 2006 - 13:10 #6
Øhh... det ser ud til at noget efterhånden vírker - jeg prøver både i den gamle enterprise manager, men også i "BI studio"-fidusen.

Det nye 2005 ser rigtig cool ud.

Men.... jeg har jo en query som henter de records ud der skal bruges, og nu kan jeg også få dem delt op over flere linier. Men jeg har ét problem.
Der skal inden udtrækket kommer i txt-filen (altså i toppen af filen), stå noget standardtekst, som kun skal stå der én gang.
Jeg har prøvet med print 'wsedsdfø' - men det virker ikke.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
27. januar 2006 - 13:39 #7
Ja ingen tvivl om at det nye integration services kan bruges til rigtig mange ting, men det tager nok også lidt tid at finde ud af. Må nok sige at jeg ikke er ekspert i det. Er først begyndt at bruge det for et par dage siden! ;)