Avatar billede snowfox Nybegynder
10. november 1999 - 08:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ingen rammer/kasser på en side

Skal lave en side uden nogen form for rammer eller lign.
det skal altså fylde hele skærmen
but how
Avatar billede aleks Nybegynder
10. november 1999 - 08:33 #1
Kan du ikke uddybe dit spørgsmål???

Jeg kan ikke finde ud af om du skal benytte hele skærmen = ingen menuer eller processlinie!
Avatar billede hirtshals Nybegynder
10. november 1999 - 08:46 #2
Hvis du benytter en tabel som følger

<table border="0" width="100%">
  <tr>
    <td width="100%"></td>
  </tr>
</table>

Vil brugeren ikke kunne se at du bruger en tabel, da border er 0. Tabellen er sat til at fylde 100 procent af skærmen, dvs alt hvad der er inde i tabellen vil tilpasse sig efter brugerens opløsning, altså det vil altid fylde hele skærmen

mvh
Henrik
Avatar billede mule Nybegynder
10. november 1999 - 08:52 #3
<body widthmargin="0" heightmargin="0">
Så vil hele skærmen være brugt og dervil ikke være hverken rammer eller magen

/Mule
Avatar billede swasper Nybegynder
10. november 1999 - 09:14 #4
Hvis du mener at du skal have tableét til at gå helt ud til kanten skal du i din body skrive <BODY TOPMARGIN="0" LEFTMARGIN="0">
Avatar billede mule Nybegynder
10. november 1999 - 09:24 #5
Han kan da bare skrive det jeg sagde så går det ud til både højre og venstre og top og bund
Avatar billede skjoldby Nybegynder
10. november 1999 - 09:34 #6
swasper & mule>>>>
Lige et par rettelser til jeres svar.
Hvis I slår jeres svar sammen virker margin både i netscape og explore:
<body widthmargin="0" heightmargin="0" topmargin="0" leftmargin="0">

Den ene er nemlig til netscape den anden til explore (Jeg kan ikke lige huske hvilken der hører til hvad).
Avatar billede mule Nybegynder
10. november 1999 - 09:38 #7
ok det skal nok passe skjoldby

Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. november 1999 - 13:54 #8
I er alle forkert på den hehehehe
det hedder sgu ikke <body widthmargin="0" heightmargin="0" topmargin="0" leftmargin="0"> *ROFLMAO*

det hedder <body marginwidth="0" marginheight="0" topmargin="0" leftmargin="0">
Avatar billede mule Nybegynder
10. november 1999 - 15:53 #9
Ja det er selvfølgelig rigtig cyberesben>>>
Avatar billede shylle Nybegynder
10. november 1999 - 19:07 #10
"marginwidth" og "marginheight" hører til Netscape og "topmargin" og "leftmargin" hører til MSIE.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. november 1999 - 19:18 #11
ja det er rigtigt, men hvis man bruger begge er der ikke noget at bekymre sig om...
Avatar billede skjoldby Nybegynder
10. november 1999 - 22:33 #12
Cyberesben >>> Det er da godt der er nogle der vågne. Okay du svarede også lidt senere. :-)
Avatar billede mule Nybegynder
11. november 1999 - 07:42 #13
ja det rigtig nå nu vi andre ikke kan tænke os om
Avatar billede snowfox Nybegynder
11. november 1999 - 09:13 #14
Ja okey lidt uddybning er nok på sin plads
Det drejer sig om en fuld skærm uden menuer, toplinier, scrollbars og alt det andet crap
Avatar billede hirtshals Nybegynder
11. november 1999 - 11:16 #15
Fukd skærm således

<script>
<!--
function fullscreen()
{

  nyt = window.open("logon.htm","logon", "fullscreen=yes,status=no,toolbar=no,location=yes,menu=no,resizeable=no scrollbar=no");

}
// -->
</script>
</HEAD>
<BODY onload="fullscreen()">

"Kiosk-Screen"

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.2">
function fullscreen() {
  window.open('logon.htm','myName',
  'width='+screen.width+',height='+screen.height+',top=0,left=0');
}
</SCRIPT>

</HEAD>
<BODY onload="fullscreen()">

mvh
Henrik