Avatar billede bryrup Nybegynder
26. januar 2006 - 17:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Find en fejl i PHP script

Heuy alle.... kan i finde en fejl i dette script ??? Har kigget og kigget men kan intet finde..... :(

Fejlmeddelselse : Parse error: parse error, unexpected '{' in /STORE/bryrup_net/public_html/NewsSys/set.php on line 13

På forhånd takker!!

<?
include("../config.php");

if (isset($_GET['mail'],$_GET['i'])) {
    $usermail = htmlentities(mysql_real_escape_string($_GET['mail']));
    $usertime = htmlentities(mysql_real_escape_string($_GET['i']));
    $findnewuser = mysql_query ("SELECT * FROM newssys_user WHERE mail = '$usermail' AND lastlogin = '$usertime'")/*or die(mysql_error())*/;

        if (!mysql_num_rows($findnewuser) == "1") {
        header("Location: index.php?msg=Der skete en fejl. Kontakt administratoren.");
        } else {
                if (isset($_POST['Submit'])) {
                    if (isset($_POST['name'],$_POST['pass'],$_POST['pass2'])) {
                        if ($_POST['pass'] == $_POST['pass2']) {
                            if (strlen($_POST['pass']) > 5) {
                                $name = htmlentities(mysql_real_escape_string($_POST['name']));
                                $pass = md5($_POST['pass']);
                                mysql_query("UPDATE newssys_user SET user = '$name', pass = '$pass' WHERE mail = '$usermail'")or die(mysql_error());
                                header("Location: index.php?msg=Velkommen, du er nu oprettet som bruger og du kan nu logge ind!");
                            } else {
                                $msg .= "<br>Dit kodeord skal minimum indholde 6 tegn for at være gyldigt, prøv igen!";
                            }
                        } else {
                        $msg .= "<br>De indtastede kodeord er ikke ens, dette kan være en tastefejl!";
                        }
                    } else {
                    $msg .= "<br>Du har ikke intastet alle felter. Dette er krævet for at kunne oprettes!";
                    }

?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>***** - Opret bruger</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link href="../styles.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

<body>
<?
    if (isset($msg)) {
        echo "<div class=\"msgstyle\">$msg</div><br>";
        unset($msg);
    }
?>
<form name="newuser" method="post" action="<? echo "".$PHP_SELF."?mail=".$_GET['mail']."&i=".$_GET['i']."";?>">
  <table width="426" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="5">
    <tr>
      <td colspan="2" nowrap><h1>Opret bruger til nyheds-systemet</h1></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Navn : </td>
      <td><input type="text" class="fieldstyle" name="name"<? if(isset($_POST['name'])){echo" value=\"".$_POST['name']."\"";}?>></td>
    </tr>
    <tr>
      <td nowrap>Kodeord <span class="remember">min. 6 tegn</span>: </td>
      <td><input type="password" class="fieldstyle" name="pass"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td nowrap>Kodeord igen : </td>
      <td><input type="password" class="fieldstyle" name="pass2"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Mail : </td>
      <td><span class=""><?=$usermail?></span></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>&nbsp;</td>
      <td><input type="submit" class="buttonstyle" name="Submit" value="Opret">
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td colspan="2" class="msgstyle"><div style="width:403;">"OBS!! Husk dit kodeord da det vil blive krypteret og ikke kan gendannes hvis du mister den. Hvis det vil ske vil et nyt kodeord blive oprettet!</div> </td>
    </tr>
  </table>
</form>
</body>
</html>
<?
        }
?>
Avatar billede bryrup Nybegynder
26. januar 2006 - 17:02 #1
Linie 13 =     if (isset($_POST['Submit'])) {
Avatar billede bryrup Nybegynder
26. januar 2006 - 20:29 #2
Ingen som kan hjælpe??
Avatar billede Six Nybegynder
27. januar 2006 - 00:46 #3
Prøv lige med det her:

if (!mysql_num_rows($findnewuser) == "1") {
        header("Location: index.php?msg=Der skete en fejl. Kontakt administratoren.");
}
else {
    if (isset($_POST['Submit'])) {
        if (isset($_POST['name'],$_POST['pass'],$_POST['pass2'])) {
            if ($_POST['pass'] == $_POST['pass2']) {
                    if (strlen($_POST['pass']) > 5) {
                        $name = htmlentities(mysql_real_escape_string($_POST['name']));
                        $pass = md5($_POST['pass']);
                        mysql_query("UPDATE newssys_user SET user = '$name', pass = '$pass' WHERE mail = '$usermail'")or die(mysql_error());
                        header("Location: index.php?msg=Velkommen, du er nu oprettet som bruger og du kan nu logge ind!");
                    }
                    else {
                        $msg .= "<br>Dit kodeord skal minimum indholde 6 tegn for at være gyldigt, prøv igen!";
                    }
            else {
                $msg .= "<br>De indtastede kodeord er ikke ens, dette kan være en tastefejl!";
            }
        else {
            $msg .= "<br>Du har ikke intastet alle felter. Dette er krævet for at kunne oprettes!";
        }
Avatar billede bryrup Nybegynder
29. januar 2006 - 00:54 #4
Desværre samme problem..... fatter det heller ikke!!

håber der er nogle der kan hjælpe...!
Avatar billede bryrup Nybegynder
29. januar 2006 - 00:57 #5
Nej... nu har jeg fået det til at virke....!!! dog ikke med dit svar.... en lille fejl fra min side... undskyld :S ("vil ikk gentage sig") heh...

Du prøvede og derfor skal du da også have noget hvis det er intereserende..... -->>

Tak for "ulejligheden"...
Avatar billede Six Nybegynder
29. januar 2006 - 13:31 #6
Selv tak og tak for tilbuddet, men tag du bare selv point :D
Avatar billede Six Nybegynder
29. januar 2006 - 13:33 #7
For god ordens skyld vil jeg lige anbefale dig at du skriver løsningen, så andre og du selv kan finde svar på problemet i denne tråd :D
Avatar billede bryrup Nybegynder
29. januar 2006 - 19:10 #8
Je.... jeg undlod at forklarer på grund af det slet ikke var her problemet lå.... Af en eller anden grund havde jeg ikke registreret at det var den forkerte fil jeg havde lagt op på server... derfor en fejl fra min side...!!! :) ("Lidt pinligt") Hehe...!!

Men tak for din tid...