Avatar billede convinius Nybegynder
27. april 2001 - 19:10 Der er 35 kommentarer og
4 løsninger

fejl i formmail.

Jeg har en fejl i følgende side....ved i hvad det er....og hvad skal der rettes.?

http://www.datarens.dk/bryllup/kontakt/bestilling.htm

Håber i kan hjælpe inden jeg skal aflevere på mandag...skal brænde siden på en cd på søndag.

desuden må i gerne kommentere siden lidt...er den god dårlig flot grim ...and you know. :-)

tak.  - jeg har godt nok spurgt hvad den vil koste......men jeg vil da gerne få det at vide nu, da den først er blevet helt færdig nu.

:-)  hvad koster et banner? - det har jeg nemlig også lavet ...den er blevet ret flot.!
Avatar billede halfblind Nybegynder
27. april 2001 - 19:15 #1
hvad med at skrive koden?.....
formmail.pl .....det er jo den side den ikke kan finde.
Med fare for at lyde dum, men hvad er pl for en extension??
Avatar billede visionmagic Nybegynder
27. april 2001 - 19:22 #2
Hvor ligger din site??

Det ser ud til at det er din form det er galt med??
Fejl i linie 194:
<FORM name=kontakt onsubmit=\"return Validate();\"
action=http://karimdesign.dk/cgi-sys/formmail.pl method=post target=start>

http://karimdesign.dk - eksister ikke!!!!!!! (måske er siten nede)

/VisionMagic
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. april 2001 - 19:22 #3
en rigtig folk søgning efter min mennig.
hvad der er i vejen med bestillingen ved jeg ikke.
lidt svært uden koder herinde.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. april 2001 - 19:25 #4
Du har lagt et html dokument ind i et html dokument uden af fjerne de ekstra <HTML>, <HEAD>, </HEAD>, <TITLE>,</TITLE>,<BODY>,</BODY> tags

/per
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
27. april 2001 - 19:25 #5
Dit formmail script ligger istedet på:
http://www.datarens.dk/cgi-sys/formmail.pl

Det virker som om du ikke har helt styr på hvordan Formmail virker - tag evt. et kig her:
http://www.html.dk/artikler/00012/

Mvh
Jonas
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. april 2001 - 19:29 #6
hmm...hvad fanden var det lige jeg fik fyret af der:
folk søgning
skulle have været:
flot side
*G*
Avatar billede sukos Juniormester
27. april 2001 - 19:31 #7
onMouseOver=\"window.status=\'hvem har lavet denne webside\"\'; return true;\"
skal ændres til
onMouseOver=\"window.status=\'hvem har lavet denne webside\'; return true;\"

Et anførselstegn for meget efter \"webside\"

Ellers en meget pæn side!!!!
Avatar billede halfblind Nybegynder
27. april 2001 - 19:31 #8
qizmo......undrede mig også...*gg*

vil ingen sige hvad .pl extension er for noget?
Avatar billede oskar Nybegynder
27. april 2001 - 19:32 #9
Meget flot side.

Den første fejl er i
onmouseover=\"window.status=\'hvem har lavet denne webside\"

Der mangler en \' efter teksten:
onmouseover=\"window.status=\'hvem har lavet denne webside\'\"

Det ser iøvrigt ud til at du roder lidt rigeligt rundt i \' og \" og slet ingen.

Lidt længere nede kommer så hovedproblemet.
<FORM name=kontakt onsubmit=\"return Validate();\"
fuktionen Validate() mangler i din kode.

Avatar billede sukos Juniormester
27. april 2001 - 19:33 #10
Og ellers har du da vist lidt for mange body og html tags!
Skal kommentarer ikke afsluttes med //-->
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
27. april 2001 - 19:40 #11
halfblind >> .pl = Perl

Mvh
Jonas
Avatar billede halfblind Nybegynder
27. april 2001 - 19:42 #12
takker jonas...
så er jeg blevet lidt klogere, ved faktisk ingenting om Perl....men rart at vide at det har .pl extension
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
27. april 2001 - 19:44 #13
halfblind >> http://www.webcafe.dk/perl

Mvh
Jonas
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. april 2001 - 19:46 #14
sukos >> jo det skal de!
En HTML kommentar fortsætter til den ser sit --> tegn. Desværre overholder IE ikke HTML-standarden på det punkt, så der kan man nogen gange slippe afsted med at udelade --> for enden af en script sektion.
Avatar billede kld Nybegynder
27. april 2001 - 20:14 #15
Du kan kontakte en på www.smartin.dk
De ved meget om det. De har hjulpet mig med det.
Avatar billede kld Nybegynder
27. april 2001 - 20:15 #16
UPS Du kan kontakte de m på http://www.smartin.dk De ved meget om det. De har hjulpet en af mine venner med det.
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. april 2001 - 20:31 #17
sukos >> rettelse til kommentar.
de to // bruges kun i en script sektion hvor -- ellers kunne blive misforstået som  predecrement operator. udenfor script sektioner er der ikke brug for dem

convivius >>
efter linien
  Udfyld venligst så mange felter som muligt

står der:

<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

Det skal VÆK.

og igen efter linien:
        </form>

står der:
</body>
</html>

de skal også væk.

ret flot side.

mvh JakobA
Avatar billede convinius Nybegynder
27. april 2001 - 21:12 #18
hej med jer ALLE sammen, rart at komme tilbage til en Masse ekspert.dk mails. efter sådan en dejlig løbe tur. Min træner har rinet til mig..og har næsten overtalt mig til at gå ud og løbe...jeg har været skaden her på de sidste måneder..men skaden er sgu forsvundet herligt.

Nå men nu skal jeg lige i bad...så kommer jeg tilbage om 8-10 min  ses.......

Jakoba....du har helt forstand på det her.....hvad tror du den site er værd. *S*

Det skal lige siges..at jeg godt har styr på det....men tro mig....jeg har ikke sovet i de sidste mange nætter....jeg orker virkelig ikke at tjekke det hele...mit hoved er fuldstændig rodet...altså psykisk set.  :-) jeg skal aflevere rapporten + produktet på mandag. Rapporten er på over 30 sider.  :-)

Nå men jeg kommer tilbage om 10 min.
Avatar billede halfblind Nybegynder
27. april 2001 - 21:15 #19
convinius......tak for din livshistorie.:-)
Avatar billede convinius Nybegynder
27. april 2001 - 21:27 #20
hahahhaa.....det var så lidt...men nu er jeg tilbage...hmmm  tjekker lige hvad der er galt.
Avatar billede convinius Nybegynder
27. april 2001 - 21:34 #21
dooh hvor er jeg bare langt ude...så sætter jeg en side inde i en side.

Jeg ved at www.karimdesign.dk ikke virker, det er heller ikke meningen, men derfor kan man jo godt gøre den køre klar ....til når den engang kommer der.  :-)
Avatar billede convinius Nybegynder
27. april 2001 - 22:37 #22
jamen så er fejlen rettet...håber jeg da..*S*
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. april 2001 - 22:50 #23
Den her forstår jeg ikke.
hvor vises billedet kjoler.jpg? Hvofor casher du det 3 gange?

<script language=\"JavaScript\">
var cachePic = new Array();
cachePic[1] = new Image();cachePic[1].src = \"kjoler.jpg\";
cachePic[2] = new Image();cachePic[2].src = \"kjoler.jpg\";
cachePic[3] = new Image();cachePic[3].src = \"kjoler.jpg\";
</script>
Avatar billede convinius Nybegynder
27. april 2001 - 23:01 #24
jeg vil gerne cache dem.....men jeg skak llige finde ud af vilke billeder det skal være.....er det nødvendigt!

håber ikke det hele bliver langsommere bare fordi jeg har den kode i......

med andre ord så er det bare en test......

er siden hurtig nok.....eller skal jeg bruge den script.
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. april 2001 - 23:16 #25
medmindre det er et megastort billede giver det ingen væsentlig forsinkelse.
Avatar billede convinius Nybegynder
27. april 2001 - 23:26 #26
okay......måske vil jeg opsætte et mega billede. :-)

haha....men jeg tror jeg tjekker siden i webgarage så kan jeg se hvor lang vnte tiden er.
Avatar billede convinius Nybegynder
28. april 2001 - 09:52 #27
oskar...din fejl har jeg rettet....altså den du har bemærket mig om.

Det der med function validate()    det gider den ikke!! ved ikke hvorfor. Når jeg skriver det ...kommer den med en ny fejl.

Nu ved jeg ikke hvad der er galt...men der er en fejl tror jeg nok.

Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. april 2001 - 10:33 #28
Hvis du iikke har en javascript funktion mellem </HEAD> og <BODY>, der har navnet Validate, så får du automatisk den fejl.

Her er der et eksempel:

<SCRIPT language=\"Javascript\">
<!--//
function Validate(form) {
  if ( form.Fornavn.value == \"\") {
  alert(\"Du har ikke indtastet dit fornavn.\");
  document.form.Fornavn.focus();
  returnfalse;
  }
  .
  mv.

  return true;
}
//-->
</SCRIPT>

/per
Avatar billede oskar Nybegynder
28. april 2001 - 12:04 #29
Kig lidt på denne kode. Den indeholder eksempler på det du mangler. Her hedder valideringsfunktionen bare afsendelse().

<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>formular</TITLE>
<SCRIPT TYPE=\"text/javascript\">
function tjekEmail(email){
    if(email == \"\"){
        return false
    }

ugyldigeTegn=\"/:,;?#%>\"
for(i=0;i<ugyldigeTegn.length;i++){
    fejlTegn=ugyldigeTegn.charAt(i)
    if(email.indexOf(fejlTegn,0)>-1){
    }

position=email.indexOf(\"@\",1)
    if(position == -1){
        return false
    }

punktum=email.indexOf(\".\",position)
    if (punktum == -1){
        return false
    }
    if(punktum + 3 >email.length){
        return false
    }

    return true
}

function afsendelse(form){
    //Kontroller om e-mail-adressen er gyldig
    if(!tjekEmail(form.email.value)){
        alert(\"Ugyldig email\")
        form.email.focus()
        form.email.select()
        return false
    }

    if(!tjekNavn(form.navn.value)){
        alert(\"Ugyldigt navn\")
        form.navn.focus()
        form.navn.select()
        return false
    }

if(!tjekPostNr(form.postnr.value)){
        alert(\"Ugyldigt postnr\")
        form.postnr.focus()
        form.postnr.select()
        return false
    }
    else{return true}
}

function tjekNavn(navn){
    if(navn.length<4){return false}
    else{return true}
}

function erTal(kontrolFelt){
    if(kontrolFelt==\"\"){
        return false
    }

    for(i=0;i<kontrolFelt.length;i++){
    if(kontrolFelt.charAt(i)<\"0\" && kontrolFelt.charAt(i)!=\"\"){
        return false
        }
        if(kontrolFelt.charAt(i)>\"9\"){
            return false
        }
    return true
}

function tjekPostNr(postnr){
    if(postnr==\"\"){
        return false
    }

    if(postnr.length< 4){
        return false
    }

        if(!erTal(postnr)){
        return false
    }
    return true
}

</SCRIPT>

<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3\"><FONT FACE=\"Comic Sans MS, Comic, Arial, Helvetica\" SIZE=\"6\"><CENTER>Tilmeld dig her</CENTER></FONT>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR=\"#0099FF\" TEXT=\"#000000\" LINK=\"#0000FF\" VLINK=\"#660066\" ALINK=\"#FF0000\">
<FORM onSubmit=\"return afsendelse(this)\" ACTION=\"/cgi-bin/FormMail.cgi\" METHOD=\"POST\" NAME=\"kontrol\">
    <INPUT TYPE=\"hidden\" VALUE=\"din@email.dk\" NAME=\"recipient\">
    <INPUT TYPE=\"hidden\" VALUE=\"Fra min hjemmeside\" NAME=\"subject\">
    <INPUT TYPE=\"hidden\" VALUE=\"http://www.dinsite.dk/index.html\" NAME=\"redirect\">
    <INPUT TYPE=\"hidden\" VALUE=\"navn, postnr\" NAME=\"required\">
    <INPUT TYPE=\"hidden\" VALUE=\"1\" NAME=\"print_blank_fields\">

<CENTER>
<TABLE BORDER=\"0\">
<TR>
    <TD>Navn :</TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"30\" NAME=\"navn\"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD>Postnummer :</TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"10\" NAME=\"postnr\"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD>E-mail :</TD>
    <TD><INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"30\" NAME=\"email\"></TD>
    </TR>
</TABLE>
</CENTER>
<BR>
<CENTER><INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"Send\"><INPUT TYPE=\"reset\" VALUE=\"Fortryd\">
</CENTER>
<BR>
<CENTER><!-- WebWriter AutoDato -->Opdateret d. 1.  december.  2000<!-- WW --></CENTER>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede conrad Nybegynder
29. april 2001 - 16:47 #30
bare af ren nysgerighed, hvor lang tid har du brugt på at lave den side?
Avatar billede convinius Nybegynder
29. april 2001 - 19:13 #31
jamen hvis du gætter på ....hvor lang tid jeg har brugt....så siger jeg det. Hvad tror du selv  :-)  hvad med jer andre.  *S*

Avatar billede convinius Nybegynder
29. april 2001 - 19:19 #32
tak for hjælpen fox....ingen problemer nu.....er også klar til at aflevere 60 siders rapport samt websiden som er produktet. I følge mine bergnnger vil en proffesionel tage 22000 kroner. med domæne og søgmaskine registrering.....ja faktisk alt...scanning og det hele..der er jo mange billeder. jeg har jo været skrient for dem...hahha  ej jeg skal have hyret en rigtig skribent. :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. april 2001 - 21:31 #33
gæt: 3 Uger
Den skulle give en pæn karakter.
mvh JakobA
Avatar billede convinius Nybegynder
30. april 2001 - 01:27 #34
i hope so.....ja 3 uger passer fint.
Avatar billede convinius Nybegynder
30. april 2001 - 21:29 #35
nå men tak skal i have....i får hermed jere point....håber det bliver retfærdigt.
Avatar billede convinius Nybegynder
30. april 2001 - 21:31 #36
håber det var retfærdigt nok  :-)
Avatar billede oskar Nybegynder
01. maj 2001 - 13:02 #37
Jeg ved godt at spørgsmålet er lukket, men jeg fandt altså en alvorlig fejl på forsiden. Adressen er forkert. Det hedder Holbergsgade, ikke holMbergsgade.

=)
Avatar billede convinius Nybegynder
01. maj 2001 - 14:08 #38
ups......ja *S*  haha  du har ret. *S* ja det er en ret alvorlig fejl....tak skal du have. *S*
Bor du i KBH oskar.

Selvom spørgsmålet er lukket...så må man da godt skrive...!!  eller hvad

Men 1000 tak oskar
Avatar billede oskar Nybegynder
01. maj 2001 - 19:55 #39
Ja og for år tilbage i Herluf Trolles Gade. Jeg kunne ikke få holm(blads)gade, som jeg havde læst i forbifarten til at passe med postnummeret og da jeg så læste gadenavnet igen kunne jeg da slet ikke kende navnet holmberg.