Avatar billede midcom Nybegynder
26. januar 2006 - 12:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad er mit problem her.

Der er en blå streg under. denne linie ..

Me.CustomersTableAdapter.Update Me.NorthWindDataSet.Customers.GetChanges())

fejl melding ser sådan ud.

Error    1    Overload resolution failed because no accessible 'Update' can be called with these arguments:
    'Public Overridable Overloads Function Update(dataRows() As System.Data.DataRow) As Integer': Value of type 'System.Data.DataTable' cannot be converted to '1-dimensional array of System.Data.DataRow'.
    'Public Overridable Overloads Function Update(dataRow As System.Data.DataRow) As Integer': Value of type 'System.Data.DataTable' cannot be converted to 'System.Data.DataRow'.
    'Public Overridable Overloads Function Update(dataSet As NorthWindDataSet) As Integer': Value of type 'System.Data.DataTable' cannot be converted to 'NorthWindProgram.NorthWindDataSet'.
    'Public Overridable Overloads Function Update(dataTable As NorthWindDataSet.CustomersDataTable) As Integer': Option Strict On disallows implicit conversions from 'System.Data.DataTable' to 'NorthWindProgram.NorthWindDataSet.CustomersDataTable'.    C:\Visual Studio 2005\Projects\NorthWindProgram\NorthWindProgram\frmCustomerDetails.vb    17    17    NorthWindProgram

Efter MSDN skulle det kunne lade sig gøre..
Avatar billede bernhof Nybegynder
26. januar 2006 - 21:20 #1
Det er fordi den VIL have en datatable af typen CustomersDataTable, men GetChanges returnerer en alm. DataTable, og eftersom du kører med Option Strict On, vil .NET ikke automatisk lave type-konvertering mellem de to. Derfor kan du ikke overføre den som parameter til Update funktionen.

Prøv i stedet at skrive

Me.CustomersTableAdapter.Update(CType(Me.NorthWindDataSet.Customers.GetChanges(), CustomersDataTable)

Se om det virker, eller om du får en fejl.
Avatar billede midcom Nybegynder
27. januar 2006 - 09:58 #2
Har nu prøvet at slå Option Strict til off, Det hjalp ikke.
Der efter har jeg prøvet med den sætning du lavede. Der melder den fejl på.

Type  'CustomersDataTable' is not defined. Har også prøvet med

Me.CustomersTableAdapter.Update(CType(NorthWindDataSet.Customers.GetChanges(), NorthWindDataSet.CustomersDataTable))

Der melder den ikke fejl i koden.

Men den kommer med fejlmelding under update.
Update requires a valid UpdateCommand when passed DataRow collection with modified rows.
Avatar billede bernhof Nybegynder
27. januar 2006 - 18:25 #3
Det er rigtigt det du har gjort med NorthWindDataSet.CustomersDataTable. Jeg overså lige, at den lå under NorthWindDataSet. :)

Men jeg vil stærkt anbefale at du slår Option Strict tilbage til On.

Mht. den nye fejl du får, har du så angivet UpdateCommand på dataadapteren, inden du kører .Update ?
Avatar billede midcom Nybegynder
27. januar 2006 - 19:26 #4
Nej. Hvordan gør jeg det.
Det med at angive Updatecommand
Avatar billede midcom Nybegynder
28. januar 2006 - 15:26 #5
Problemet var i NorthwindDataSet.xsd
Der er en propeties med navn. Custom Tool.
Den var tom men der skulle stå MSDataSetGenerator af en eller anden årsag
Avatar billede midcom Nybegynder
28. januar 2006 - 15:27 #6
Men tak for hjælp
Avatar billede bernhof Nybegynder
28. januar 2006 - 16:30 #7
Ok. Det var så lidt.

Ikke at det generer mig synderligt, men du bør måske en anden gang tilbyde lidt point, eftersom jeg jo rent faktisk svarede på dit spørgsmål :-)
Avatar billede midcom Nybegynder
28. januar 2006 - 17:17 #8
Sorry opretter lige spørgsmål igen
Derefter send et svar På forhånd tak