Avatar billede jamola Nybegynder
25. januar 2006 - 22:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

textarea skal udløse flueben i checkbox

Hej
Jeg har et <textarrea>, som ved ændring skal udløse et hak i en checkbox, men jeg får det ikke rigtigt til. Kan nogen hjælpe?
Mit bud:

<form class="form" method="post" action="gem_index.php">
..
    <textarea name='afsnit[<?php echo $i; ?>]' style='margin-right:3px' rows='5' cols='68' onchange='this.oversat[<?php echo $i; ?>].checked=true'><?php

echo $visafsnittekst; ?></textarea>

    OVERSAT:&nbsp;</span><br /><input type='checkbox' name='oversat[<?php echo $i; ?>]'>
..
</form>
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
25. januar 2006 - 22:50 #1
Indsat et navn et formen og så linket skiftet direkte til elementet da this. hører til textareaet

<form name='formNavn' class="form" method="post" action="gem_index.php">
..
    <textarea name='afsnit[<?php echo $i; ?>]' style='margin-right:3px' rows='5' cols='68' onchange='document.formNavn.oversat[<?php echo $i; ?>].checked=true'><?php

echo $visafsnittekst; ?></textarea>

    OVERSAT:&nbsp;</span><br /><input type='checkbox' name='oversat[<?php echo $i; ?>]'>
..
</form>
Avatar billede jamola Nybegynder
25. januar 2006 - 23:03 #2
Jeg får det stadig ikke til at virke. Der bliver ikke sat flueben i checkboxen, når jeg ændrer i textarreaet.
Avatar billede jamola Nybegynder
25. januar 2006 - 23:49 #3
Det skal forøvrigt virke i både IE og Netscape
Avatar billede roenving Novice
26. januar 2006 - 16:26 #4
onchange='this.form.elements["oversat[<?php echo $i; ?>]"].checked=true'
Avatar billede jamola Nybegynder
18. december 2009 - 21:00 #5
roenving send et svar
Avatar billede roenving Novice
26. december 2009 - 00:25 #6
Oki ,-)