Avatar billede horsen78 Nybegynder
25. januar 2006 - 21:09 Der er 21 kommentarer

Nat-fejl på Azureus

har internet over antenneforeningen. Den kommer med en nat-fejl i azureus når jeg prøvet at teste port 6881. jeg har ingen router.
Avatar billede hldc Nybegynder
25. januar 2006 - 21:17 #1
Avatar billede horsen78 Nybegynder
25. januar 2006 - 21:25 #2
har prøvet port nr 49152 og det virker heller ikke !
Avatar billede hldc Nybegynder
25. januar 2006 - 21:33 #3
Prøv at genstarte
Avatar billede hldc Nybegynder
25. januar 2006 - 21:34 #4
Quit Azureus.
Wait a few minutes.
Run Azureus
Avatar billede boxer Nybegynder
25. januar 2006 - 21:34 #5
Brug denne portscanner til at tjekke for åbne porte:
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Det er sådan set ligegyldigt hvilken du vælger, bare den ikke bliver brugt til noget andet.
Klik på linket og tryk "proceed"
Prøv først "common ports"
Derefter "All service ports"
Til sidst er der en boks hvor du selv kan skrive nogle porte og teste.
Som sagt drejer det sig bare om at finde en port der er åben.
Når den er fundet, sætter du Azureus op til at bruge den.

Tjek også om du har en softwarefirewall der kan blokere for Azureus.
Avatar billede horsen78 Nybegynder
25. januar 2006 - 21:41 #6
alle mine porte er Stealth.. inde i det program du henviste til !
Avatar billede boxer Nybegynder
25. januar 2006 - 21:51 #7
Normalt betyder det at du har en Softwarefirewall der gør portene usynlige. Jeg ved ikke om det kan være pga. antenneforeningen, men du er nødt til at fortælle om du har en firewall som f.eks XP's firewall eller andre.
Avatar billede horsen78 Nybegynder
25. januar 2006 - 21:54 #8
jeg har windows firewal sat til .. !
Avatar billede boxer Nybegynder
25. januar 2006 - 21:58 #9
Slå den lige fra for en kort bemærkning og test igen. Så finder jeg lige ud af hvordan man konfigurerer windows firewallen med Azureus
Avatar billede boxer Nybegynder
25. januar 2006 - 21:59 #10
Avatar billede horsen78 Nybegynder
25. januar 2006 - 22:00 #11
hmm det er det samme !
Avatar billede polle007 Nybegynder
25. januar 2006 - 22:01 #12
du kan også lige kontrollere om du er synlig udefra

ipconfig skal gerne vise samme ip som du får med ipconfig
Avatar billede polle007 Nybegynder
25. januar 2006 - 22:01 #13
hov, ipconfig skal sammenlignes med www.myip.dk :)
Avatar billede horsen78 Nybegynder
26. januar 2006 - 17:08 #14
hmm fatter det ..ikke .. :-(
Avatar billede horsen78 Nybegynder
26. januar 2006 - 18:34 #15
De to ip'er viser ikke det samme. Det er som om, at den ip, jeg får frem med ipconfig er en 'intern' ip, altså som en jeg ville få, hvis jeg sad på et intranet, men det gør jeg ikke, så jeg forstår det ikke.
Avatar billede horsen78 Nybegynder
26. januar 2006 - 18:37 #16
Forresten, jeg har en firewall, ZoneAlarm, men jeg har konfigureret den til at give Azureus lov til at gå på nettet.
Avatar billede polle007 Nybegynder
26. januar 2006 - 20:28 #17
Så underligt er det heller ikke. Flere udbydere gør brug af interne adresser til kunderne. Prøv at undersøg muligheden for at købe en offentlig ip. Uden en sådan, får du ikke nat-fejlen væk
Avatar billede boxer Nybegynder
26. januar 2006 - 20:37 #18
Det er pga. zonealarm at dine porte blivet vist som stealth i porttesten. Hvis du slår den fra vil jeg gætte på at du kan finde nogle åbne porte.
Avatar billede boxer Nybegynder
26. januar 2006 - 20:38 #19
Men gør det kortvarigt - du er ubeskyttet mens du gør det.
Avatar billede polle007 Nybegynder
26. januar 2006 - 21:22 #20
porttesten er ubrugelig her. Den ip som scannes, er den som vises på myip.dk. I dette tilfælde, er det ikke den samme som er tildelt pcen, og dermed er det ikke pcen som bliver scannet
Avatar billede horsen78 Nybegynder
26. januar 2006 - 21:49 #21
hmm ok ..men en af mine venner har samme net som jeg har ..og der kører det fint nok . meget underligt.! men ok andre har også rådet mig til at købe en fast ip ..! men hvis der nu var andre muligheder ...hmm tænkte jeg !