Avatar billede vels Nybegynder
25. januar 2006 - 15:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

auto åben popup

Hej

Har set lidt på den her popup genrator på: http://javascript.internet.com/generators/popup-window.html

Hvis vi tager udgangspunkt i det her eks:
<!-- TWO STEPS TO INSTALL POPUP WINDOW:

  1.  Paste the first into the HEAD of your HTML document
  2.  Use the code to open the popup page on your site  -->

<!-- STEP ONE: Copy this code into the HEAD of your HTML document  -->

<HEAD>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Idea by:  Nic Wolfe (Nic@TimelapseProductions.com) -->
<!-- Web URL:  http://fineline.xs.mw -->

<!-- This script and many more are available free online at -->
<!-- The JavaScript Source!! http://javascript.internet.com -->

<!-- Begin
function popUp(URL) {
day = new Date();
id = day.getTime();
eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=0,location=0,statusbar=1,menubar=0,resizable=0,width=1280,height=1024,left = 0,top = 0');");
}
// End -->
</script>

<!-- STEP TWO: Paste this onLoad event handler into the BODY tag -->

<BODY onLoad="java script:popUp('https://XXX')">

<!-- Script Size:  0.73 KB  -->

Der åbner den popup windows automatisk når man går ind på siden. Men kan man ikke placere det et andet sted end <body> ? altså nede midt på siden?
Avatar billede ruprect Nybegynder
25. januar 2006 - 15:58 #1
Jo du kan bare lave et kald til den et eller andet sted på siden.

<script language="Javascript">
  popUp('https://XXX');
</script>

Placeret på siden hvor du har lyst burde virke

Mvh
Michael
Avatar billede roenving Novice
25. januar 2006 - 16:37 #2
-- men den slags popups vil blive blokeret i enhver popup-stopper, og da alle nutidige browsere har en sådan indbygget, er det nok ikke en metode, man skal satse på !-)
Avatar billede vels Nybegynder
25. januar 2006 - 17:25 #3
Det skal bruges på en betalingsside, idag skal folk selv tryk på Betal nu, men det vil være smartere hvis den auto åbnede op...
Avatar billede roenving Novice
25. januar 2006 - 17:29 #4
-- så er det vel endnu mere uheldigt at den evt. bliver blokeret ?-)
Avatar billede vels Nybegynder
25. januar 2006 - 17:32 #5
ja det er det sådan set. men popup er den eneste måde jeg kan få lavet det betaling så det er med ssl
Avatar billede olebole Juniormester
25. januar 2006 - 23:11 #6
<ole>

Hvorfor kan du ikke bruge en iframe?

/mvh
</bole>
Avatar billede vels Nybegynder
25. januar 2006 - 23:13 #7
man kan vel ikke se en status i bunden som et popup?

det er PBS, der går FULDstændig kold oven i hovedet hvis man ikke kan se SSL låsen
Avatar billede olebole Juniormester
25. januar 2006 - 23:19 #8
Uden tvivl ... der er ikke meget, PBS ikke taber hjelmen over. Havde de ikke haft monopol, var de aldrig nået forbi dørtrinnet til branchen  :o|

Anyway, så er en auto-pop udelukket, da næsten enhver WWW-bruger idag anvender en blocker
Avatar billede vels Nybegynder
25. januar 2006 - 23:40 #9
nha.. store shops som shg.dk har da stadig popup (de bruger DIBS som har deres elskede popup betalingswindows)
Avatar billede olebole Juniormester
25. januar 2006 - 23:44 #10
joohh ... en popup, der ikke udløses af en brugerhandling, blokkeres af 'de store' browseres popup-blockere i deres default-indstilling  :)