Avatar billede laasby Nybegynder
24. januar 2006 - 21:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af DNS hos B-One

B-one har lige åbnet for mulighed for at ændre ens DNS.

Jeg vil gerne have mit WEB-Hotel hos B-one til at pege på min Exchange 2003 server, således at min Exchange modtager E-mails direkte, istedet for at jeg skal bruge en POP3 connector til at tømme alle POP3 konti ind i Exchange (hvilket kun sker en gang hvert kvarter).

Er der nogen som kan fortælle mig præcist hvad der skal ændres (samt evt. har det kørende hos B-one).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. januar 2006 - 21:45 #1
Jeg kender ikke b-one, men du skal formentlig bare sætte din MX-record til et fx  mymail.domæne.dom og så sørge for at mymail.domæne.dom har en A-record som er din exchange servers IP.
Avatar billede leif Seniormester
24. januar 2006 - 21:53 #2
Du logger ind, vælger DNS og trykker Skift til Mail-DNS indstillinger -> Sætter prik i Indstil andre mailservere, så skulle der gerne komme et sted hvor du angiver IPen på jeres server, husk at port 25 skal være åben.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. januar 2006 - 21:56 #3
Citat fra gratisdns.dk: "Man skal IKKE angive en IP adresse direkte i "Mail Udveksler" feltet. Gør man det alligevel, så vil det betyde at der er meget post man IKKE får."

Man skal angive et (sub)domæne-navn, og dette skal have den korrekt IP.
Avatar billede leif Seniormester
24. januar 2006 - 22:01 #4
Korrekt ! (I know) Men jeg er helt sikker på at du har et Subdomain som hedder mail.domæne.dk som du kan ændre IPen på ! Jeg kørte ikke lige helt igennem på et domæne jeg har adgang til hos den pågældende udbyder.
Avatar billede laasby Nybegynder
24. januar 2006 - 22:01 #5
Det var hurtigt svar.

Det var også min tanker indtil jeg så de indstillingsmuligheder som B-one giver mulighed for.

Std. indstillingerne ser således ud:

Standard web-DNS-indstillinger
Domæne            Type  Værdi        Aktiv? Egenskaber
mitdomæne.dk      A    B-one Network Ja    Slå fra
*.mitdomæne.dk    A    B-one Network Ja    Slå fra
imap.mitdomæne.dk  A    B-one Network Ja    Slå fra
logs.mitdomæne.dk  CNAME B-one Network Ja    Slå fra
pop.mitdomæne.dk  A    B-one Network Ja    Slå fra
pop3.mitdomæne.dk  A    B-one Network Ja    Slå fra
stats.mitdomæne.dk CNAME B-one Network Ja    Slå fra
www.mitdomæne.dk  A    B-one Network Ja    Slå fra

Beklager - jeg kunne ikke finde en metode til at benytte tabs, så jeg håber at mellemrum går.

Man har så mulighed for at tilføje:
Domæne Type Værdi Egenskaber
____.mitdomæne.dk XXX for vært/IP:______

alle ____ er felter jeg kan udfylde
XXX er en combobox hvor man skal vælge en af følgende:
web-alias
Web-forward
A
CNAME

Altså ingen MX record.

Er der nogen som har yderligere inputs?
Avatar billede leif Seniormester
24. januar 2006 - 22:02 #6
ericjacobsen -> Det virker ikke som om at du har fuld DNS råderet over domænet kun visse detaljer.
Avatar billede leif Seniormester
24. januar 2006 - 22:04 #7
Hvor fandt du de oplysninger ?
Avatar billede laasby Nybegynder
24. januar 2006 - 22:05 #8
Helt korrekt der er iflg. B-one kun tale om:
DNS-styring
Der er nu DNS-styring til samtlige webhoteller. Med DNS-styring kan du pege dit domæne eller et subdomæne til en hvilken som helst webserver eller mailserver, som du måtte ønske. Ligeledes har vi også lavet webforward- og webalias-funktioner som en del af vores nye DNS-system, som er med til at gøre DNS-styring enklere at anvende.

Med denne funktion kan vi tilbyde vores lidt mere avancerede brugere endnu mere fleksibilitet med deres webhotel hos B-one. DNS-styring kan tilgås via dit kontrolpanel.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. januar 2006 - 22:06 #9
Jeg trækker mig fra spørgsmålet - jeg kender, af gode grunde, ikke noget direkte til b-one.
Avatar billede leif Seniormester
24. januar 2006 - 22:06 #10
Ahh, der ! :)

Du starter med at lave en A record, kald den exchange.domæne.dk og peg mod jeres IP.

Øverst kan du så når du har tilføjet den Klikke på Skift til Mail-DNS indstillinger
Avatar billede leif Seniormester
24. januar 2006 - 22:07 #11
erik -> Ville jeg heller ikke normalt (Men ifb. med et job har de valgt et sted at bruge B-One pt.)
Avatar billede laasby Nybegynder
24. januar 2006 - 22:07 #12
Jeg loggede på Kontrolpanel på www.b-one.net og valgte derefter punktet Advanceret DNS for til sidst at vælge Advancerede web-DNS-in´dstillinger
Avatar billede laasby Nybegynder
24. januar 2006 - 22:36 #13
Det har du helt ret i.

Jeg venter lige til et bedre tidspunkt med at prøve det i praksis (jeg mangler at oprette alle de gamle POP3-konti på Exchangeserveren).

Hvis du smider et svar leif, så er der point (hvis det altså virker, når jeg får testet færdig om et par dage - jeg har desværre ikke tid lige nu).

Jeg vender tilbage senere - 1000-tak indtil nu.
Avatar billede laasby Nybegynder
19. august 2006 - 03:29 #14
Hej Leif

Jeg fik aldrig checket det i praksis, og vil gerne have lukket alle mine åbne spørgsmål.

Hvis du giver et svar sørger jeg for at give dig point, uanset om dine forslag virkede.

Tak igen igen.
/Laasby
Avatar billede leif Seniormester
19. august 2006 - 13:24 #15
:)