Avatar billede pouldc Nybegynder
24. januar 2006 - 19:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløst netværk og IP

Hej,
Jeg har netop skiftet internetudbyder og det har medført nogle problemer.

Vi har flere computere i husstanden som alle har trukket på samme accesspoint en Netgeat WG602, men det kan vi ikke nu.

Den nye udbyder (Dansk Bredbånd) yder jo ikke support på det udstyr, men siger at det har noget med accessppointens fordeling af IP adresser.
Det har aldrig været et problem før.

Jeg har prøvet at logget på accesspointen ved at indtaste ip-adressen, men der sker ikke noget.
Jeg har også prøven CD'en der var med til, men den gider ikke at afvikle.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 19:59 #1
Undskyld mit naive spørgsmål, men det du betegner som accesspoint er det det samme som en router??
Avatar billede pouldc Nybegynder
25. januar 2006 - 12:54 #2
Ja, en trådløs
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2006 - 13:45 #3
"Jeg har prøvet at logget på accesspointen ved at indtaste ip-adressen, men der sker ikke noget" --->>>Kan dette ikke lade sig gøre på normal vis, altså med kabel for at lave opsætningen. Hvis ikke dine computere modtager en dynamisk ip-adresse fra routeren kan du vel heller ikke configurere routeren
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2006 - 14:44 #4
Eller måske noget a la http://www.eksperten.dk/spm/681967
Avatar billede pouldc Nybegynder
25. januar 2006 - 19:29 #5
det jeg pludselig kommer til at tænke på at jeg ikke er sikker på om en accesspoint og en trådløs router er det samme - kan det være jeg mangler en router?
Dansk Bredbånd har bare sat en metal kasse op på væggen.
Avatar billede pouldc Nybegynder
25. januar 2006 - 19:33 #6
Jeg har fundet CD'en til mit accesspoint, men selvom jeg følger instruktionerne kan jeg pludselig ikke logge på mit accesspoint
Avatar billede pouldc Nybegynder
07. februar 2006 - 09:52 #7
Nå, jeg dropper den her og oprettet et nyt spørgsmål, da der er sket flere ting i problematikken.