Avatar billede tekniskur Nybegynder
24. januar 2006 - 10:36 Der er 2 kommentarer

Compare and then copy

Hi,
I have a huge problem conserning 2 * excel sheets that i made.
I have a general list and then a short version which only contains some of the lines from the general list.  Now i need to copy the content of the short list into the general list placing all the data into the right rows.  I have a column called asset numbers which content has a unique identifier which i think could be used to copy the short list rows to right place in the general list.
Pls somebody help me with the solution to this problem.
Avatar billede tekniskur Nybegynder
16. februar 2006 - 16:47 #1
Ingen som kan svare paa den her???
Avatar billede winsys Nybegynder
01. marts 2006 - 23:02 #2
Hvis vi antager at:
- din generelle liste også indeholder den unikke nøgle 'Asset'
- Asset er placeret i kolonne A på den generelle liste
- Første række i den generelle liste er 2
- Kortlisten indeholder to kolonner (Asset og Data - i nævnte rækkefølge)
- Kortlistens område er navngivet 'Kortliste'

Så skal du i din generelle liste lave flg. formel i den celle hvor du ønsker Data kopieret fra Kortliste (formel skal så kopieres 'nedad'):

=IF(ISNA(VLOOKUP(A2;Kortliste;2;FALSE));"";VLOOKUP(A2;Kortliste;2;FALSE))

Formlen sikre at selvom kortlisten ikke indeholder alle assets fra den generelle liste, så kommer du ikke til at se 'grimme' fejltekster.