Avatar billede rumbassen Nybegynder
24. januar 2006 - 10:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Formatering af tekst i en textbox

Hvordan formaterer man dele af tekst i en textbox? Lige som man kan gøre på en label.
fx:
Der var (skal være bold)
engang (skal være normal)

Kan man gøre noget i retningen af textbox1.Text = "<b>Der var<b> engang";

eller måske hvis man bruger css, noget i retningen af:
textbox1.Text  = "<font class=knap> Der var</font class=knap> engang";
Avatar billede bitsch Nybegynder
24. januar 2006 - 10:59 #1
Prøv at kigge på en RichTextBox
Avatar billede Spotgun Seniormester
24. januar 2006 - 10:59 #2
Prøv at bruge en RichTextBox i stedet for en almindelig TextBox. Der har du flere muligheder for at lege med formatteringen.
Avatar billede rumbassen Nybegynder
24. januar 2006 - 11:05 #3
Jeg skal lige huske at sige at det er på en web form
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
24. januar 2006 - 11:10 #4
Avatar billede rumbassen Nybegynder
24. januar 2006 - 11:52 #5
Hvor kan jeg finde sådan en til en webform?
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
25. januar 2006 - 09:57 #6
jeg er ikke html ekspert, men det kunne godt tyde på at du møder lidt af en udfordring, her er et eksempel på en "online" richeditextbox agtig lign- ting... er vist skrevet i javascript?!
http://dojotoolkit.org/docs/rich_text.html
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
25. januar 2006 - 10:00 #7
eller kan dette måske bruges?
<div CONTENTEDITABLE = true>
    sovsekoder <b>sovsekoderBold</b> ikke bold mere ...
</div>

(eks. på editbox hvor hele indmaden er formateret på samme måde:)
Alt for lækker textbox <input type="text" value="namnam" style="color:red;text-align:center;background:blue;font-weight: bold">
Avatar billede rumbassen Nybegynder
25. januar 2006 - 15:10 #8
Jeg har brugt freetextbox, som kan findes på http://www.freetextbox.com/. Det havde lidt af hvert.

Lægger i ikke et svar hver så får i points som tak for hjælpen.

Hvis der er en af jer der har en måde man kan refresh´e en web side på med en timer så kunne det være fint :-) Jeg har nørklet lidt med det, og koden bliver kørt af timeren. response.redirect("siden.aspx") men der sker ikke noget...
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
25. januar 2006 - 15:17 #9
et svar.

- jeg er desværre ikke hjemme i den slags, så jeg kan ikke hjælpe med "refreshen"
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
02. februar 2006 - 15:33 #10
svar
Avatar billede rumbassen Nybegynder
07. februar 2006 - 08:02 #11
Her får i points, så måtte sidste mand have været lidt hurtigere... For nu er der gået lang tid nok :-)
Avatar billede rumbassen Nybegynder
07. februar 2006 - 08:10 #12
Undskyld sovsekoder, det gik for hurtigt at få givet jer points så du kan gå ind på dette link og få lige så mange points som mikkel sommer http://www.eksperten.dk/spm/685947