Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
23. januar 2006 - 21:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

execCommand muligheder

Jeg sidder og laver nogle udbygninger på mit CMS og ønsker i den forbindelse ikke længere at man skal have mulighed for at vælgefont color, men derimod at man skal kunne vælge en hel style.

dvs ikke execCommand('bold', '')
med eventuelt sætte en <span class="valgFraMenu">Rundt om de markerede tekst</span>

dvs man vælger ikke font color "rød", men "overskrift" i Select-menuen og dette skal give Bold, red og underline på een gang.

Hvordan pokker får jeg lige taget hul på det ?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. januar 2006 - 11:41 #1
Jeg har forsøgt det samme, og det var noget ROD.

Du skal kigge på
var myRange = document.selection.createRange()
og
myRange.text
myRange.htmlText

for at få fat i det som brugeren har markeret, og så bruge myRange.pasteHTML for at indsætte det du vil.

Se her:
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/objects/obj_textrange.asp

Jeg har droppet det, og bruger nu kun de indbyggede kommandoer. Har du fat i document.execCommand("formatblock", true, "<h1>") der kan tildele h1, h2 osv. til et afsnit?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. januar 2006 - 11:44 #2
Dette har forresten intet med ASP at gøre, det skulle faktisk flyttes til DHTML eller JavaScript.
Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
24. januar 2006 - 11:58 #3
Jeg havde tænkt over det med H1, H2 osv, men det er jo ikke god HTML-skik
Jeg ser på dit link

tak
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. januar 2006 - 13:27 #4
Jeg er nu blevet rigtig glad for at bruge H1 osv., for det viser sig at google er glad for dem ...

Hvorfor er det ikke god skik? Måske fordi det er svært at undgå de store afstande der kommer før og efter.
Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
23. maj 2006 - 11:21 #5
Fordi H1 er en headline og ikke brødtekst