Avatar billede existenz Nybegynder
23. januar 2006 - 17:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Japanske Tegn i engelsk windows xp pro

hvordan kan jeg komme til at læse/skrive japanske tegn på min computer?
Avatar billede existenz Nybegynder
23. januar 2006 - 23:24 #1
Altså mit problem er at jeg ikke kan læse japanske hjemmesider tegnene figurerer bare som en masse ???????????

men det er måske ikke muligt når man ikke har en japansk udgave af winows?
Avatar billede sakata Nybegynder
24. januar 2006 - 10:35 #2
I indstillinger for sprog, kan du tilføje japans. Herfetre kan du skifte sprogindstillinger, f.eks inden du går på en Japansk hjemmeside.

Sproget på din XP skifter ikke.
Avatar billede existenz Nybegynder
24. januar 2006 - 15:19 #3
hvordan tilføjer jeg japansk?
Avatar billede sakata Nybegynder
24. januar 2006 - 16:10 #4
Under kontrolpanel > Regionale indstillinger er der et faneblad med sprog, midt på ca. er er et punkt med suplementerende sprog. Her "hakker" du af ud for Øst asiatiske sprog.

Japansk er med her. Skal du bruge Japansk i Office skal du dog installere "proofing tools"

(Jeg kører XP på engelsk, derfor lidt tøven omkring hvad det er menuerne hedder)
Avatar billede existenz Nybegynder
24. januar 2006 - 16:51 #5
jeg kører også xp på engelsk jeg prøver lige det du siger (kan jeg så også skrive japanske tegn i f.eks messenger?)
Avatar billede existenz Nybegynder
24. januar 2006 - 16:54 #6
tak det lader til at det var det der skulle til