Avatar billede niklasbn Nybegynder
23. januar 2006 - 13:47 Der er 11 kommentarer

Multimedia lydkort!

Hej alle eksperter! (:

Jeg har en bærbar PC som hedder Acer Aspire 3003WLMI. Men mit lydkort er røget :S Så jeg kan intet lyd høre, og jeg ved ikke hvordan jeg skal få det til at virke igen! Så jeg håber at i kan hjælpe med at få det tilbage igen, så jeg kan høre lyd igen. (:

HUSK: der er MANGE point! :P

Mvh.
Niklas Nedergaard
Avatar billede boxer Nybegynder
23. januar 2006 - 13:52 #1
Hvis det er gået i stykker er der ikke meget vi kan gøre.

Hvis du kan se det i enhedshåndtering, kan du prøve at højreklikke på det og vælgge fjern. Efter en genstart installeres lydkortet normalt igen.
Hvis ikke skal vi finde en driver du kan bruge.
Avatar billede boxer Nybegynder
23. januar 2006 - 13:55 #2
Driveren kan du finde via denne side:
http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html
Avatar billede niklasbn Nybegynder
23. januar 2006 - 14:13 #3
Hej boxer..

Kan du lave linket sådan at jeg bare lige skal trykke på det jeg skal hente? :S
Avatar billede boxer Nybegynder
23. januar 2006 - 14:59 #4
Du kan finde alle drivere til din bærbar her:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_3000_5000.html
Den du skal bruge til lydkortet hedder:
"Realtek AC97 Audio Driver 5.10.00.5790"

Håber det virker :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
23. januar 2006 - 15:00 #5
Men jeg vil anbefale at du prøver at fjerne kortet i enhedshåndtering først. Derefter kan du opdatere driveren.
Avatar billede niklasbn Nybegynder
23. januar 2006 - 15:47 #6
Okay! (: Det prøvcer jeg så! :P Håber også det virker..
Men skal jeg fjerne det først og så installere det? eller skal jeg bare installere det uden at fjerne noget? For har nemlig prøvet at fjerne det og så genstarte PC'en, men virkede ikke! :(

Mvh.
Niklas Nedergaard
Avatar billede boxer Nybegynder
23. januar 2006 - 15:56 #7
Nej når du har forsøgt at fjerne lydkortet og det ikke virkede prøver du bare med den nye driver uden at gøre noget først :o)
Avatar billede niklasbn Nybegynder
25. januar 2006 - 15:18 #8
Mnage tak for hjælpen boxer.. det virkede, så du får pointené for din gode hjælp! :)
Avatar billede niklasbn Nybegynder
25. januar 2006 - 15:19 #9
Lig et svar! :P (boxer)
Avatar billede boxer Nybegynder
25. januar 2006 - 16:29 #10
Velbekomme :o)
Der kommer et svar.
Avatar billede boxer Nybegynder
26. januar 2006 - 15:44 #11
Svaret er lagt - det er æggene også ;o)