Avatar billede gammer Nybegynder
23. januar 2006 - 11:14 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Udskrive vedhæftede filer på en gang

Jeg har modtaget en e-mail med adskillige vedhæftede Word-dokumenter.

Word-dokumenterne skal alle udskrives, men kan det gøres, så jeg ikke skal åbne alle dokumenterne en ad gangen og printe fra Word.

Findes der evt. en makro der kan gøre arbejdet?
Avatar billede kedde65 Praktikant
23. januar 2006 - 11:21 #1
Du kan ikke gøre det som standard, men det er muligt at oprette en makro der kan gøre det for dig. Jeg har den dog ikke på lager :-)

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede darczide Nybegynder
23. januar 2006 - 11:41 #2
Alternativt kan du gemme dem på din harddisk, makere dem alle -> højreklik og vælg udskriv.

Så behøver du ikke selv åbne dem og skrive dem ud.
Avatar billede gammer Nybegynder
23. januar 2006 - 12:08 #3
Tak for de hurtige svar

darczide kom tættest på med en løsning, der kan bruges her og nu. Så pointene er dine darczide, hvis du smider et svar :-)

Igen - tak for hjælpen

gammer
Avatar billede darczide Nybegynder
23. januar 2006 - 12:10 #4
svar :)
Avatar billede supertekst Ekspert
23. januar 2006 - 12:29 #5
Selvom sp. er besvaret - så får du denne kode alligevel - ved at oprette en knap til makroen via tilpas - markere mailen med vedhft.- filer så udskrives disse:

Sub UdskrivVedhft()
Dim indbakke, antalVedhft, v, Wfil As Object
    Set myOlApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set indbakke = myOlApp.ActiveInspector.CurrentItem

    antalVedhft = indbakke.Attachments.Count
    If antalVedhft > 0 Then
        For v = 1 To antalVedhft
            Set Wfil = CreateObject("Word.Application")
            Set Wfil = indbakke.Attachments(v)
            documents.Open FileName:=Wfil.FileName
            ActiveDocument.PrintOut
            ActiveDocument.Close
        Next v
    End If
End Sub
Avatar billede gammer Nybegynder
25. januar 2006 - 22:18 #6
supertekst

Jeg har afprøvet din makro, men den melder følgende fejl:

Run-time error '424':

Object required

Ved debug er det følgende linie det er galt med

documents.Open FileName:=Wfil.FileName

Der er selvfølgelig 30 point hvis det virker!
Avatar billede gammer Nybegynder
25. januar 2006 - 22:24 #7
Ovenstående fejl var når jeg prøvede at udskrive fra selve mailen.

Når jeg står i indbakke får jeg følgende fejl:

Run-time error '91':

Object variable or With block variable not set

Ved debug er det følgende linie det er galt med:

Set indbakke = myOlApp.ActiveInspector.CurrentItem

Nogen løsning på det
Avatar billede supertekst Ekspert
26. januar 2006 - 08:52 #8
Måske  - makroen er skrevet til office2003 - prøv i VBA-design-visning at checke referencer under Tools - Word-referencen skal evt. tilpasses til din version.
Avatar billede daki Juniormester
26. januar 2006 - 09:13 #9
Undskyld jeg blander mig, men jeg får også run-time error '91' i Office2003.
Avatar billede gammer Nybegynder
26. januar 2006 - 11:59 #10
Jeg har afprøvet makroen i office 2003 men jeg får også en run-time error '91' her.
Avatar billede supertekst Ekspert
26. januar 2006 - 12:27 #11
Det er ok "daki"

Da jeg skrev makroen - kunne jeg aktivere denne såvel fra Indbakke-vinduet - som ved åbning af den pågældende mail. MEN - nu får jeg også fejl - ved jeg aktivere makroen i Outlook-vinduet!

Imidlertid har jeg IKKE problemer, hvis jeg aktivere makroen via en knap i mail-vinduet.

For en god ordens skyld er mine satte referencer i VBA følgende:

- Visual Basic for App.
- Ms Outlook 11.0
- Ole Automation
- Ms Office 11.0 Obj. lib
- Ms Form 2.0
- Ms Office Outlook View control
- Ms Word 11.0 Obj. lib.

Håber det kan hjælpe - & tak for interessen

MVH
Avatar billede daki Juniormester
26. januar 2006 - 12:53 #12
Ok, supertekst
Af de 7 punkter i References, kan jeg ikke finde Form 2.0 og Office Outlook View control. Hedder de noget andet i listen.
Avatar billede supertekst Ekspert
26. januar 2006 - 12:57 #13
Hej daki

Nogle af disse referencer kan stamme fra tidligere opgaver i Outlook - evt. fra rekvirering af "Additional controls" - har du prøvet uden de 2 nævnte.....
Avatar billede daki Juniormester
26. januar 2006 - 12:59 #14
Prøvede lige igen.
Nu er fejlen:
run-time error '91' - object variable or with block variable not set, med reference til denne linie: Set indbakke = myOlApp.ActiveInspector.CurrentItem
Avatar billede supertekst Ekspert
26. januar 2006 - 13:07 #15
Sådan får jeg det til at virke:

I indbakke er der en mail med vedhft. word-dokumenter.

Jeg åbner mailen - derefter aktivere jeg en knap, som jeg har oprettet i "visning af en mail".Knappen er oprettet via Tilpas m/forbindelse til makroen i Outlook. Knappen vises i alle mail-visninger.
Avatar billede daki Juniormester
26. januar 2006 - 13:18 #16
Efter at have "flyttet" knappen til "visning af en mail" får jeg nu.
run-time error '5174' - Filen kunne ikke findes. Prøv et eller flere af følgende forslag: Kontroller, at filnavnet er korrekt stavet. Prøv et andet filnavn. (BEX00035.htm)=navnet på vedhæftet fil.
Avatar billede supertekst Ekspert
26. januar 2006 - 13:35 #17
(BEX00035.htm)=navnet på vedhæftet fil.

Obs: er orienteret mod Word-dokumenter!!
Avatar billede daki Juniormester
26. januar 2006 - 13:53 #18
Fejlen henviser til nedenstående i debug.
documents.Open FileName:=Wfil.FileName
Avatar billede supertekst Ekspert
26. januar 2006 - 14:27 #19
Har ikke flere ideer p.t.