Avatar billede vardox Nybegynder
22. januar 2006 - 21:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

session cookie lokalt

Hey

Jeg har lige installeret Apache 1.3.34 og php4.4.2. Det kører fint, men jeg kan ikke få serveren til at huske sessionID'et. Jeg register_globals=on, use_cookies=on, use_only_cookies=on og jeg har sågar prøvet at sætte trans-id, men der sker ingenting. Filerne genereres det rigtige sted og der kommer også data i dem - serveren kan bare ikke huske, hvilket ID man har.

Nogle forslag?

Serveren viser i øvrigt alle fejl og notices, og der kommer ingenting.

Patrick
Avatar billede whatever Nybegynder
22. januar 2006 - 21:34 #1
Har du husket at benytte session_start() i starten af dine php-filer?

Hvordan kan det være, at benytter use_only_cookies ?
Avatar billede vardox Nybegynder
22. januar 2006 - 21:36 #2
Jeg har session_start() - ellers ville den jo ikke oprette filer og smide data i disse ;o)

Jeg rendte ind i noget bøvl med den server jeg bruger offentligt, og det kunne kun løses med use_only...
Avatar billede vardox Nybegynder
22. januar 2006 - 21:38 #3
Slog lige use_only.. fra, men det ændrede ikke noget.
Avatar billede johan.o Nybegynder
23. januar 2006 - 09:35 #4
Du bliver nok nød til at vise et kode eksempel, så vi kan fastslå om fejlen ligger i koden eller opsætningen :)

Mvh. Johan
Avatar billede computopic Nybegynder
23. januar 2006 - 11:07 #5
Inde i php.ini skal du sætte temp kataloget.. det burde fixe det!
Avatar billede radion Nybegynder
23. januar 2006 - 12:36 #6
ja, enten i inifilen, ellers skal du lige førs session_start(); skrive session_save_path("c:\\TEMP"); eller hvilen sti du nu vil bruge

altså:
session_save_path("c:\\TEMP");
session_start();

så er den der mester :)

\Frode
Avatar billede vardox Nybegynder
23. januar 2006 - 22:36 #7
save_path er sat, og filerne bliver genereret. Der bliver bare ikke sat en cookie med et ID - og cookies er aktiveret i min browser ;o)

Der er ikke rigtig noget kodeeksempel... Jeg benytter mig af $_SESSION[index] til at sætte og læse værdier, og jeg kan se at disse sættes fint. Jeg kan både aflæse dem i det pågældende script og se værdierne i session-filerne, men systemet sender ikke noget ID rundt, og den opretter derfor en ny session på hver side. Dette forstår jeg ikke, da jeg netop har sat use_cookies, save_path osv.

Patrick
Avatar billede vardox Nybegynder
23. januar 2006 - 22:41 #8
Kan det evt. være opsætningen af cookies på serveren?

<snip fra php.ini>
session.use_cookies = 1
session.use_only_cookies = 1
session.name = PHPSESSID
session.cookie_lifetime = 0
session.cookie_path = /
session.cookie_domain =
</snip>

Har prøvet at sætte domain til 127.0... men det ændrede ikke noget.

Patrick
Avatar billede vardox Nybegynder
23. januar 2006 - 23:10 #9
Har lige leget lidt med cookies...

echo setcookie('testing','blaaa')."<br>".$_COOKIE['testing']."<br>";

Jeg får kun en bool true fra setcookie. Intet indhold, og min browser (opera) kender heller ikke noget til den pågældende cookie.
Avatar billede johan.o Nybegynder
23. januar 2006 - 23:41 #10
Det kode stykke du viser der, virker naturligvis ikke selvstændigt.

Når du sætter en cookie med setcookie(), eksisterer cookie'en først når siden sendes til serveren...cookie'en ligger jo i header informationen. Derfor bør du gøre således hvis du vil sætte en cookie :

page_setcook.php -->

<?php

setcookie("Test", "Indhold");
header("location: page_readcook.php");

?>

page_readcook.php -->

<?php

if(isset($_COOKIE['Test'])) {
echo "Indholdet af cookie'en er : ".$_COOKIE['Test']; }

?>

Med hensyn til session's problemet har jeg kigget i min egen php.ini og kom i tanke om at jeg selv skulle tilføje denne :

session.save_path = c:/phptmp

Derudover ser resten af de settings du nævner fine ud, der skulle du ikke behøve ændrer noget, men du har vel flere ting i din php.ini omkring session settings.

Mvh. Johan
Avatar billede johan.o Nybegynder
24. januar 2006 - 00:00 #11
Hov, læste lige tidligere indlæg igen....session.save_path er sat står der jo..sorry :)

Mvh. Johan
Avatar billede johan.o Nybegynder
24. januar 2006 - 00:04 #12
Hm, her er alt hvad jeg har aktiveret i min php.ini omkring sessions, prøv at se om det kan hjælpe dig. Ellers er jeg ved at være blank :)

[Session]
session.save_handler = files
session.save_path = c:/phptmp
session.use_cookies = 1
session.name = PHPSESSID
session.auto_start = 0
session.cookie_lifetime = 0
session.cookie_path = /
session.cookie_domain =
session.serialize_handler = php
session.gc_probability = 1
session.gc_dividend    = 100
session.gc_maxlifetime = 1440
session.bug_compat_42 = 1
session.bug_compat_warn = 1
session.referer_check =
session.entropy_length = 0
session.entropy_file =
session.cache_limiter = nocache
session.cache_expire = 180
session.use_trans_sid = 0

Mvh. Johan
Avatar billede vardox Nybegynder
24. januar 2006 - 00:12 #13
Det er også (udover save_path) sådan mine indstillinger ser ud lige pt.

Dummede mig selvfølgelig lige med de cookies der, men din kode ændrede nu ikke noget. Hverken output til min skærm eller min cookie-list :o(

Patrick
Avatar billede vardox Nybegynder
24. januar 2006 - 20:48 #14
Pinligt. Det viser sig at det er min firewall (Zonealarm) der bitcher - på trods af at den har fået fuld adgang :o(

Jeg er ked af at have spildt jeres tid... men mange tak for jeres hjælp :o)

Patrick
Avatar billede johan.o Nybegynder
24. januar 2006 - 20:53 #15
He he, no worries :)

Mvh. Johan
Avatar billede radion Nybegynder
25. januar 2006 - 13:07 #16
Lol, sådan kan det jo gå :)