Avatar billede tweak Nybegynder
22. januar 2006 - 14:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

vedr. eric-pedersen artikkel om optimering

Hejsa, jeg er blevet noget forvirret over ordet density i forbindelse med artiklen: http://www.eksperten.dk/artikler/837  Det skal vel forstås sådan at jo højere en % del jo bedre, ik.? Det er fordi jeg har to ens sider hvor der på den ene kun optræder flash og på den anden optræder der flash og tekst. Men flash siden for 10.77% på fotograf hvor den med tekst kun får 3.76%
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2006 - 15:38 #1
To ting

Density skal ikke nødvendigvis være høj, en side der ikke indeholder andet end ordet forekommer vil ikke virke ret godt. Procenten skal ligge inden for et interval og hvad dete interval er ved kun søgemaskinerne. I den praktiske verden skal du bruge ordet tit, men på en naturlig måde, så vil din dentitet ligge i intervallet

Søgemaskiner kan ikke læse flash, den tekst du har i flash bliver ikke læst. Dentitet måles kun via html kodernes tekst
Avatar billede tweak Nybegynder
22. januar 2006 - 16:19 #2
bufferzone, Flash og søgemaskiner er ikke en god ting, det ved jeg.

Men prøv at kigge på disse to sider:

http://www.digitalife.dk/test.php
http://www.digitalife.dk/test.php / Kun flash !

Jeg kan ikke se hvor siden er blevet forbedret i forhold til søgemaskiner.?
Avatar billede tweak Nybegynder
22. januar 2006 - 16:20 #3
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2006 - 16:50 #4
http://www.digitalife.dk/test.php indeholder html tekst, det gør den anden ikke og du kan gøre merer endnu ved også at placrer kode mellem <NOSCRIPTS> tags (NOFRAMES og NOEMBED kan også bruges.)

Jeg er på vej ud af døren og kommer først på i morgen igen
Avatar billede tweak Nybegynder
22. januar 2006 - 17:50 #5
dvs. kode/tekst som ikke bliver vist på siden, men som bliver opfanget af søgemaskiner.?
Avatar billede tweak Nybegynder
22. januar 2006 - 17:51 #6
Hey, du har smidt et svar og svaret på det jeg spurgte om.
Avatar billede tweak Nybegynder
22. januar 2006 - 21:35 #7
Jeg håber det er okay jeg køre tråden vidre.?

<<<dvs. kode/tekst som ikke bliver vist på siden, men som bliver opfanget af søgemaskiner.?>>>

Hvis det er tilfældet, og jeg har opfattet den rigtigt at f.eks google opfanger links og følger dem, så kan det vel bruges til at løse problemet med at min menu er lavet i flash.?
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2006 - 12:36 #8
Det er helt OK, jeg er dog optaget store dele af de næste to dage.

Det du bør placerer mellem noframes, noembed og noscripts skal være en færdig html side optimeret til søgeordet men det skal gøres ordentligt og indholdet bør hænge sammen med det indhold der findes på flash siden
Avatar billede tweak Nybegynder
23. januar 2006 - 21:11 #9
Hey, det er bare okay! Jeg forstår ikke helt det med at placere en html side i en html side :-)