Avatar billede spidr Nybegynder
22. januar 2006 - 10:58 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Dansk tastatur i windows

Jeg har faaet mig et engelsk windows uden nogle andre sprog en engelsk. Og det er ogsaa fint nok, bort lige set fra at der kun er engelsk tastatur.

Kan det lade sig gOre at downloade dansk tastatur, eller hvad kan jeg gOre?

(har windows xp.)
Avatar billede kalp Novice
22. januar 2006 - 11:00 #1
sikker på du ikke kan vælge dansk hvis du i kontrolpanelet går ind under Internationale  og sproglige indstillinger.. og derinde under avanceret?
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. januar 2006 - 11:00 #2
kontrolpanel-internationale og sproglige indstillinger.
Avatar billede levithan Nybegynder
22. januar 2006 - 11:04 #3
prøv at åbne  kontrol panelet og vælge  "regional options" kan du så vælge dansk der`?
Avatar billede rynke10 Novice
22. januar 2006 - 11:09 #4
På din værktøjslinie (nederst til højre) skulle der være en lille blå firkant hvor der står EN. Kan du ikke se den, så højreklik på værktøjslinien- vælg værktøjslinier-vælg værktøjslinien sprog. Her kan du skifte til DA.
Er der ikke mulighed for DA, så kan du vælge-vis værktøjslinien sprog. Vælg -indstillinger. Her kan du tilføje sprog, altså dansk. JEg går ud fra at du har dansk tastatur.
Avatar billede spidr Nybegynder
22. januar 2006 - 11:14 #5
ok det her var vidst det forkerte sted at spOrge.. Der er IKKE andre sprog med end engelsk, kan det lade sig gOre at downloade sprog seperat? (Mener selvfOlgelig tegn set.)
Avatar billede rynke10 Novice
22. januar 2006 - 11:19 #6
Er det bare til tastaturet, så skal det gerne være der. Jeg kan da vælge både svahili, zulu, spansk og mange andre. Har du prøvet at vælge tilføj? kommer der så ingen sprog.
Avatar billede levithan Nybegynder
22. januar 2006 - 11:23 #7
prøc at hente Multilingual User Interface Pack
http://msdn.microsoft.com/embedded/downloads/xp/mui/default.aspx

Den skulle indeholde dansk
Avatar billede spidr Nybegynder
22. januar 2006 - 11:29 #8
ja rynke, men jeg har en anden version af windows, og der kan man ikke >)

Tak Levithan, det prOver jeg >)
Avatar billede spidr Nybegynder
22. januar 2006 - 11:32 #9
hvad er embedded for noget? Ikke helt sikker paa det der BARE er et tegn set >)
Avatar billede rynke10 Novice
22. januar 2006 - 11:40 #10
Det kan ikke passe at man skal KØBE sådan en pakke, bare for at kunne skrive æø og å. Det er jo en hel sprogpakke hvor man kan ændre menuer og alt andet til en masse sprog.
Avatar billede leif Seniormester
22. januar 2006 - 11:46 #11
Hvis det kun er tastaturet som skal ændre til dansk går du ind i Control Panel -> Regional and Language options -> Vælger Fanebladet Languages -> Details -> Hvis du i "Default input Language" ikke kan vælge Danish - Danish så tryk på Add og vælg "Input Language" Danish og "Keyboard layout" Danish -> Så skulle du kunne vælge den i "Input default languuage"
Avatar billede rynke10 Novice
22. januar 2006 - 11:46 #12
Kontrolpanel -> ikon med globus og kalender -> Ikon med globus, International -> Faneblad language -> Øverst Details. Her kan du tilføje sprog, evt kun tastaturlayout. Det burde du kunne vælge i XP.
Avatar billede spidr Nybegynder
22. januar 2006 - 11:58 #13
det var da utroligt >S

Jeg siger jo det ikke er med i mit windows >S

Jeg er godt selv klar over hvordan man gOr hvis det er der, det er bare ikke saa nemt at tilfOje noget der ikke er der >)
Avatar billede spidr Nybegynder
22. januar 2006 - 12:00 #14
Og det burde da kunne lade sig gOre at downloade et tegn set, uden at skulle have en hel sprogpakke >S
Avatar billede leif Seniormester
22. januar 2006 - 12:05 #15
Det skulle være første gang jeg hører om en Windows hvor du ikke kan skifte Keyboard Layout i ! Det er normalt at du ikke kan skifte hele sproget, men lige Keyboard.

Bare nysgerrig ? Hvor har du fået din udgave fra ?
Avatar billede spidr Nybegynder
22. januar 2006 - 12:56 #16
En ven.. og det er strippet for alt hvad man ikke bruger, og saa desvaere ogsaa lige tegn setsne..
Avatar billede spidr Nybegynder
23. januar 2006 - 22:23 #17
Nå åbenbart ikke et svar at hente her, fik et nyt windows det klarede det.. men tak fordi i forsøgte.
Avatar billede lazboy Nybegynder
02. februar 2006 - 16:53 #18
jeg har haft samme problem, da jeg bruger en ligende version af windows.. jeg har en fil som kan fixe det..
bare kør filen og så vil du kunne være dansk under keyboard
http://peecee.dk/?id=27669
Avatar billede spidr Nybegynder
03. februar 2006 - 22:25 #19
Fik fat i et nyt windows. Men mange tak for det, den er god at have.