Avatar billede sigurd_h Praktikant
21. januar 2006 - 22:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra en anden side?

Hej

Er det muligt at hente data fra et andet site?
Jeg vil f.eks. gerne hente et tal et givent sted på et site hver gang jeg kører et script.

Er det muligt?

Sigurd
Avatar billede ducks Nybegynder
21. januar 2006 - 22:29 #1
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/040600-1.shtml

Og så skal du bruge RegEx eller simple InStr Left Right Len til at finde frem til der hvor tallet er. Men husk at du ikke bare kan kopiere hvilket som helst indhold over på din egen side ;)
Avatar billede michaelfp Nybegynder
21. januar 2006 - 22:30 #2
hvad mener du mere præcist?

- er det et tal på en af dine sider?
- hvis ja - har siden været åbnet i den aktive session?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
22. januar 2006 - 17:45 #3
ja det kan du med ASP HTTP fra http://www.serverobjects.com/
Der er fine eksempler m.v. Komponentet kræver:
1) at det er installeret/kan installeres på webserver
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
22. januar 2006 - 17:45 #4
alternativ til ASP HTTP er, givet du "må/skal" hente data fra den angivne side, at de returnere det til dig.
Du kan jo requeste et link hos dem, hvori de så returnere værdien til dig