Avatar billede choco Nybegynder
21. januar 2006 - 17:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Canon IP4000

Hej alle sammen..

er her en som har en lille idé til hva jeg kan gøre ved min printer??

Problem: Når jeg printer ud forskyder den billedet med ca en halv cm, altså det bliver printet skævt ud.
Avatar billede kagejoe Nybegynder
21. januar 2006 - 19:24 #1
Har du prøvet og justere printerhoved?

Hvis du går ind i Start->Indstillinger->Printere og faxenheder. Så højreklikker du på Canon Pixma ip4000 og vælger Egenskaber -> fanebladet Veligholdelse -> "Justering af printhoved"

Det skulle løse dit problem
Avatar billede choco Nybegynder
21. januar 2006 - 20:23 #2
Ja det har jeg prøvet.. og det hjælper heller ikk.. har snart prøvet alt tror jeg.. så kan ikk finde ud af hva det ellers kunne være..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2006 - 21:36 #3
Jeg er ikke så bekendt med Canon printere, men synes det kunne lyde som et mekanisk problem. Du har ikke haft noget der sad fast i printeren, så du kan have flået noget løst/skævt?

Hvis du har adgang til en anden PC, så prøv at installér den på en anden, og se om problemet følger med. Eller lettere - prøv at skrive en selvtest ud på printeren, uden at PC´en er tændt. Er problemet der stadig, er det en mekanisk fejl. Er problemet der ikke, er det driveren på din PC der driller...
Avatar billede choco Nybegynder
21. januar 2006 - 22:37 #4
Jeg kan ikk udskrive en selvtest på den her.. men kunne godt være jeg lige skulle tjekke driveren.. havde ikk tænkt over det kunne være den.. men nej der har ikk været noget der har siddet fast i den..
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2006 - 12:03 #5
Når du går ind i start, indstillinger, printere og faxenheder, burde du kunne se din printer, den klikker du på, så går du ind under printer, egenskaber, så burde du kunne vælge at skrive en testside ud.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. januar 2006 - 19:46 #6
Jeg mente nu en intern testside direkte fra printere. Windows testside går også gennem driveren, og vil derfor formentlig have samme problem.

Jeg tror ikke på, printeren ikke kan laven en intern testside - men Canon skjuler deres manualer godt, så jeg har ikke kunnet finde "taste" kombinationen for at få en testside ud.

Det er typisk noget med at holde en knap på printeren nede nogle sekunder...
Avatar billede choco Nybegynder
25. januar 2006 - 17:36 #7
jeg kan godt printe en test side ud inde under enskaber for printeren og det er oz samme problem.. men der er kun problemer vandret.. men vil lige tjekke om man kan udskrive en ved at holde en knap inde.. men det er ikk kun den test der bliver udskrevet skævt.. det er alt hva jeg printer ud.. og har prøvet at sætte den til en anden comp. og det var det samme der oz..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. januar 2006 - 08:30 #8
Så behøver du vist ikke finde siden til testknappen - hvis problemet fulgte med over på en anden pc, er det printeren der er fejl ved...

Jeg tror desværre det bliver svært at gøre noget ved det - for det lyder mekanisk.

Men du kan jo åbne fronten, som hvis du vil til at skifte en patron. Forsøg forsigtigt (men fast) om du kan rykke selve vognen med printpatronerne et stykke den retning, printet skal rykkes til.

Se også om du ude i siden eller på selve vognen kan se, hvor den "læser" hvor langt vognen er inde på papiret. Her kender jeg kun HP printere - men de kører med et langt plasticbånd med små lodrette sorte striber, som vognen "læser" på, og dermed kan tælle antallet af striber den er inde. Var det en HP printer var det sikkert her der var sprunget en 5-10 streger over...

Men i bedste fald er den stadig så ny, at der er garanti på. Så kan du forsøge at få den repareret på garantien. Vi er ude i et tvivlsspørgsmål, så det er bedst hvis den er under de 6 måneder gammel - ellers skal du selv kunne redegøre for, at fejlen har været der fra starten (fejlen kan være en løs del der har givet sig - og det KAN sagtens have været tilfældet fra starten, så der er ikke noget snyd i det). Men det kan altså være svært at overbevise nogen om...
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2006 - 14:26 #9
Der er ikke nogen tvivl om at der er noget galt med din printer, selvom du kunne printe en test ud direkte fra printeren, ville den stadig printe skævt ud, jeg har selv en magen til, den virker uden nogle problemer.
Du kan jo, som Ole skriver prøve at se om noget sidder løst inde i printeren, vrikke trykke meget forsigtigt, ellers er der ikke andet en garentien tilbage.
Avatar billede choco Nybegynder
12. december 2009 - 11:55 #10
lukker.