Avatar billede tcgrafik Nybegynder
20. januar 2006 - 15:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan centres swf. filen i index.htm - med Versions Detec.

Hej

Vi prøver lige igen :)(kom selv til og tage pointene)

Jeg har et problem med min færdige swf. file.

Jeg har lavet et site i Flash 8 og teksten under menuerne kan kun vises når klienten/brugeren har Flashplayer 8. Derfor er det jo oplagt at sætte Flash Detection til i publishsettings altså så flash publisere en html. file med et script som gør det.

Mit problem er bare at jeg ikke kan få lov til at centrere selv swf. filen i index.html filen. ??

Jeg plejer at oprette en tabel i Dreamweaver, gøre den 100% og derefter indsætter Swf. filen middel/top og så sidder den perfekt. Men så mangler jeg al den kode som skal bruges til Version Detecter hos brugeren.

jeg håber det er til og forstår :) Og er åben or alle alternativer, bare brugeren bliver tjekket for sin Flashplayer Version

/Thomas
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2006 - 16:02 #1
Er lige med på en spiller......
Avatar billede tcgrafik Nybegynder
20. januar 2006 - 16:02 #2
Problemet er jeg ikke ved hvordan jeg indsætter en tabel og får selve swf. filen centret i index html.filen

http://www.cafegrumz.dk/flash_publish.rar

der ligger de 2 forskellige index filer med Versions detections kode og uden. Der hvor den er uden har jeg centreret swf. filen. Den skal bare have alt det kode med version detection på :) (håber ikke det lyder alt for rodet)

selve siden er www.ave-music.com
Avatar billede per-olof Nybegynder
20. januar 2006 - 17:18 #3
Prøv og put ind på læmpeligt sted:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<title>-Dinside-</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<STYLE type="text/css">
body {margin:0; width:100%; height:100%; background:#??????;}
table.main {HEIGHT: 100%;}
.container {
text-align:center;
width:100%;
vertical-align:middle;
}
</style>
</head>
<table class="main"  width="100%" border="0" cellpadding="2" cellspacing="2" style="position: relative">
<tr>
<td class="container" width="100%" height="100%" style="position: relative">
<div align="center">
-----------javascript med mere-------------------
<embed src="indexxx.swf" quality="high" bgcolor="#000000" width="777" height="600" ...............
</object>
og sidst
</tr>
</table>
</div>
</table>
</html>
Avatar billede per-olof Nybegynder
20. januar 2006 - 17:21 #4
Hov så var det:
</td>
</tr>
</table>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede tcgrafik Nybegynder
21. januar 2006 - 17:19 #5
Jeg prøver det lige og vender tilbage :)
Avatar billede tcgrafik Nybegynder
27. januar 2006 - 13:35 #6
Hej igen undskyld vente tiden.
Jeg har nu prøvet med div. copy/paste metoder og an ikke få det til og spille.

Nu smider jeg lige den index.html hvor jeg gere vil unne indsætte en Versions detecter til Flash 8:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>.:AVE-MUSIC:.</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#000000">
<table width="100%" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <td align="center" valign="top">
        <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
        codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0"
        width="715" height="715">
        <param name="movie" value="index_flash.swf">
        <param name="quality" value="high">
        <embed src="index_flash.swf" quality="high"
        pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"
        type="application/x-shockwave-flash" width="715" height="715"></embed></object></td>
  </tr>
</table>
</body>
</html

Hvis brugeren slet ikke har flashplyer skal den nok hente i dette script, men dem der har en ældre version kan den ikke tjekke, og så kan man ikke se min skrift på siden :(
Håber der er nogle kloge hoveder derude jeg er ihvertfald brændt sammen..
Avatar billede per-olof Nybegynder
06. februar 2006 - 11:20 #7
Sorry har ikke opmærksammmat at din kommentar Med Flash 8 version detect
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" />
<STYLE type="text/css">
body {margin:0; width:100%; height:100%; background:#000000;}
table.main {HEIGHT: 100%;}
.container {
text-align:center;
width:100%;
vertical-align:middle;
}
</style>
</head>
<table class="main"  width="100%" border="0" cellpadding="2" cellspacing="2" style="position: relative">
<tr>
<td class="container" width="100%" height="100%" style="position: relative">
<div align="center">
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
// -----------------------------------------------------------------------------
// Globals
// Major version of Flash required
var requiredMajorVersion = 8;
// Minor version of Flash required
var requiredMinorVersion = 0;
// Revision of Flash required
var requiredRevision = 0;
// the version of javascript supported
var jsVersion = 1.0;
// -----------------------------------------------------------------------------
// -->
</script>
<script language="VBScript" type="text/vbscript">
<!-- // Visual basic helper required to detect Flash Player ActiveX control version information
Function VBGetSwfVer(i)
  on error resume next
  Dim swControl, swVersion
  swVersion = 0

  set swControl = CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash." + CStr(i))
  if (IsObject(swControl)) then
    swVersion = swControl.GetVariable("$version")
  end if
  VBGetSwfVer = swVersion
End Function
// -->
</script>
<script language="JavaScript1.1" type="text/javascript">
<!-- // Detect Client Browser type
var isIE  = (navigator.appVersion.indexOf("MSIE") != -1) ? true : false;
var isWin = (navigator.appVersion.toLowerCase().indexOf("win") != -1) ? true : false;
var isOpera = (navigator.userAgent.indexOf("Opera") != -1) ? true : false;
jsVersion = 1.1;
// JavaScript helper required to detect Flash Player PlugIn version information
function JSGetSwfVer(i){
    // NS/Opera version >= 3 check for Flash plugin in plugin array
    if (navigator.plugins != null && navigator.plugins.length > 0) {
        if (navigator.plugins["Shockwave Flash 2.0"] || navigator.plugins["Shockwave Flash"]) {
            var swVer2 = navigator.plugins["Shockwave Flash 2.0"] ? " 2.0" : "";
              var flashDescription = navigator.plugins["Shockwave Flash" + swVer2].description;
            descArray = flashDescription.split(" ");
            tempArrayMajor = descArray[2].split(".");
            versionMajor = tempArrayMajor[0];
            versionMinor = tempArrayMajor[1];
            if ( descArray[3] != "" ) {
                tempArrayMinor = descArray[3].split("r");
            } else {
                tempArrayMinor = descArray[4].split("r");
            }
              versionRevision = tempArrayMinor[1] > 0 ? tempArrayMinor[1] : 0;
            flashVer = versionMajor + "." + versionMinor + "." + versionRevision;
          } else {
            flashVer = -1;
        }
    // MSN/WebTV 2.6 supports Flash 4
    else if (navigator.userAgent.toLowerCase().indexOf("webtv/2.6") != -1) flashVer = 4;
    // WebTV 2.5 supports Flash 3
    else if (navigator.userAgent.toLowerCase().indexOf("webtv/2.5") != -1) flashVer = 3;
    // older WebTV supports Flash 2
    else if (navigator.userAgent.toLowerCase().indexOf("webtv") != -1) flashVer = 2;
    // Can't detect in all other cases
    else {

        flashVer = -1;
    }
    return flashVer;
}
// If called with no parameters this function returns a floating point value
// which should be the version of the Flash Player or 0.0
// ex: Flash Player 7r14 returns 7.14
// If called with reqMajorVer, reqMinorVer, reqRevision returns true if that version or greater is available
function DetectFlashVer(reqMajorVer, reqMinorVer, reqRevision)
{
    reqVer = parseFloat(reqMajorVer + "." + reqRevision);
      // loop backwards through the versions until we find the newest version
    for (i=25;i>0;i--) {
        if (isIE && isWin && !isOpera) {
            versionStr = VBGetSwfVer(i);
        } else {
            versionStr = JSGetSwfVer(i);
        }
        if (versionStr == -1 ) {
            return false;
        } else if (versionStr != 0) {
            if(isIE && isWin && !isOpera) {
                tempArray        = versionStr.split(" ");
                tempString        = tempArray[1];
                versionArray      = tempString .split(",");
            } else {
                versionArray      = versionStr.split(".");
            }
            versionMajor      = versionArray[0];
            versionMinor      = versionArray[1];
            versionRevision  = versionArray[2];

            versionString    = versionMajor + "." + versionRevision;  // 7.0r24 == 7.24
            versionNum        = parseFloat(versionString);
            // is the major.revision >= requested major.revision AND the minor version >= requested minor
            if ( (versionMajor > reqMajorVer) && (versionNum >= reqVer) ) {
                return true;
            } else {
                return ((versionNum >= reqVer && versionMinor >= reqMinorVer) ? true : false );
            }
    return (reqVer ? false : 0.0);
}
// -->
</script>
</head>
<body bgcolor="#ffffff">
<!--url's used in the movie-->
<!--text used in the movie-->
<!--
<p align="left"></p>
-->
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
var hasRightVersion = DetectFlashVer(requiredMajorVersion, requiredMinorVersion, requiredRevision);
if(hasRightVersion) {  // if we've detected an acceptable version
    var oeTags = '<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"'
    + 'width="900" height="580"'
    + 'codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab">'
    + '<param name="movie" value="index.swf" /><param name="quality" value="high" /><param name="bgcolor" value="#ffffff" />'
    + '<embed src="index.swf" quality="high" bgcolor="#ffffff" '
    + 'width="900" height="580" name="index" align="middle"'
    + 'play="true"'
    + 'loop="false"'
    + 'quality="high"'
    + 'allowScriptAccess="sameDomain"'
    + 'type="application/x-shockwave-flash"'
    + 'pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">'
    + '<\/embed>'
    + '<\/object>';
    document.write(oeTags);  // embed the flash movie
  } else {  // flash is too old or we can't detect the plugin
    var alternateContent = 'Alternate HTML content should be placed here.'
      + 'This content requires the Macromedia Flash Player.'
      + '<a href=http://www.macromedia.com/go/getflash/>Get Flash</a>';
    document.write(alternateContent);  // insert non-flash content
  }
// -->
</script>
<noscript>
    // Provide alternate content for browsers that do not support scripting
    // or for those that have scripting disabled.
      Alternate HTML content should be placed here. This content requires the Macromedia Flash Player.
      <a href="http://www.macromedia.com/go/getflash/">Get Flash</a>
</noscript>
</div>
</td>
</tr>
</table>
</html>
Avatar billede tcgrafik Nybegynder
07. februar 2006 - 08:11 #8
okay skal jg så forstå det sådan at jeg bare inputter min flash-fil her omkrink :

.........<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
var hasRightVersion = DetectFlashVer(requiredMajorVersion, requiredMinorVersion, requiredRevision);
if(hasRightVersion) {  // if we've detected an acceptable version
    var oeTags = '<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"'
    + 'width="900" height="580"'
    + 'codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab">'
    + '<param name="movie" value="index.swf" /><param name="quality" value="high" /><param name="bgcolor" value="#ffffff" />'
    + '<embed src="index.swf" quality="high" bgcolor="#ffffff" '
    + 'width="900" height="580" name="index" align="middle"'
    + 'play="true"'
    + 'loop="false"'
    + 'quality="high"'
    + 'allowScriptAccess="sameDomain"'
    + 'type="application/x-shockwave-flash"'
    + 'pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">'
    + '<\/embed>'.......
............................................. ??
Avatar billede per-olof Nybegynder
07. februar 2006 - 15:11 #9
start <object classid........
Avatar billede tcgrafik Nybegynder
10. februar 2006 - 16:07 #10
Tak for hjælpen, smid lige et svar så du kan få point :)
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2006 - 16:13 #11
Det virker hos mig....
Avatar billede per-olof Nybegynder
10. februar 2006 - 23:20 #12
Det var jo godt Jeg bruger self detsamme og det virker i opera, firefox, mozilla IE Andre browser har jeg ikke provet men jeg vil mene det virker
Avatar billede tcgrafik Nybegynder
11. februar 2006 - 14:32 #13
sådan..
Avatar billede per-olof Nybegynder
11. februar 2006 - 14:34 #14
Tak før points