Avatar billede michael-schou Novice
27. april 2001 - 09:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Slette alle linier i en ListBox

Kan man, når man har compilet sit projekt, slette alle linier i en ListBox permanent? Jeg kunne ikke få det til at virker for når jeg så startede programmet igen så er alle linierne stadig i Listboxen.
Min kode for sletning : ListBox1.Items.Clear.
Avatar billede borrisholt Novice
27. april 2001 - 09:58 #1
du kan bare sætte din linje ind på FormmCreate ...

Jens B
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 09:59 #2
Nej, de linier der står i listboxen er den, der er oversat ind i .exe filen.
Men du kan jo i Delphi fjerne alle linierne i listboxen, inden du oversætter.

(jeg er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål....)
Avatar billede borrisholt Novice
27. april 2001 - 10:02 #3
jammen haløjsa Erik, jeg sad lige og kiggede på din hjemme side ... sjovt ikke ? Any way du skulle vel ikke tilfældig vis kunne hjælpe mig med den her :

http://www.eksperten.dk/spm/67924

Jens B
Avatar billede michael-schou Novice
27. april 2001 - 10:03 #4
Ok erikjacobsen her kommer den igen :
Alle linier i listboxen bliver lavet i Listboxens String editor. Når jeg trykker på en knap skal alle linierne blive slettet. Når jeg så starter programmet igen skal string editoren stadig være tom :-)

Michael
Avatar billede borrisholt Novice
27. april 2001 - 10:05 #5
Nu er jeg SLET ikke med .....

jens B (http://www.fotx.net/borrisholt)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 10:07 #6
Så skal de jo gemmes på maskinen i en fil eller i en database, og
indlæses ved start af programmet. De kan ikke gemmes i .exe filen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 10:08 #7
(Jens B: næh, det kender jeg ikke noget til. Jeg ved ikke alt....haha)
Avatar billede michael-schou Novice
27. april 2001 - 10:10 #8
Ok vi prøver igen :

Du har nogle linier i Listboxen, som er lavet i Listboxens string Editor Ok?

Når jeg trykker på en knap vil jeg gerne have at disse linier bliver slette permanent d.v.s. når jeg starter programmet op igen skal ListBoxen være
tom.

Michael
Avatar billede borrisholt Novice
27. april 2001 - 10:22 #9
HEST !!!!!!

Du laver nogle linjer på Design time, som du ønsker fjernet på Runtime ? I givet fald skal du slette dem på formCreate ...

Jens B
Avatar billede bone Nybegynder
27. april 2001 - 13:46 #10
Kan du ikke bare kradse en boolean/integer ned i en ini-fil, og så smide en if sætning ind på formcreate?

procedure form1.create - eller hvad den nu hedder.
var
a: Tinifile;
i: integer;
begin
a := tinifile.create(\'inifil.ini\');
i := a.readinteger(\'Overskrift\',\'Pladsholder\',0);
if i = 0 then ..... else....;
end;
Det var mit lidet erfarne (og meget f*cked-up?) bud....

Q:
Skal man egentlig skrive a.free til sidst? Og hvornår og hvorfor er det egentlig man skal det?
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
30. april 2001 - 18:22 #11
Ja, du skal skrive a.free til sidst - og det skal du når du brugt sådan .Create dims, som du har der...
Avatar billede afshin Nybegynder
30. april 2001 - 22:54 #12
Hvis du vil, kan du også skrive noget i registrations-databasen første gang programmet kører og ved formcreate tjekke  om den reg-key eksisterer.

I test perioden bliver du nok nødt til at slette den nøgle fra regedit hele tiden.

-men det samme gælder også ved ini-filen