Avatar billede dehaas Nybegynder
19. januar 2006 - 23:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Database ( SQL )

Hej,

jeg har lige problemer. Hvis nu jeg har en database, hvordan kan jeg så finde ud af om der fx. er en i kolonnen 'forfatter' er en der hedder 'test' ?

Jeg kan godt få den til at vise mig et datagrid med det, men hvad når jeg bare vil have programmet til at vide at den findes, for dermed at få den til at udføre en anden function?
Avatar billede tjp Mester
20. januar 2006 - 02:36 #1
Ved fx at undersøge om:

SELECT COUNT(*) FROM tabelnavn WHERE forfatter='test'

giver et svar forskelligt fra 0 og bruge dette i en if-then-sætning.
Avatar billede dehaas Nybegynder
20. januar 2006 - 12:32 #2
Hmm, kan du give et eksempel?
Avatar billede tjp Mester
20. januar 2006 - 15:15 #3
Prøv at komme med den kode du allerede har til at vise datagrid'et.
Avatar billede dehaas Nybegynder
20. januar 2006 - 16:05 #4
Dim strPath As String
        strPath = "C:\Documents and Settings\Christopher de Haas\My Documents\Visual Studio 2005\WebSites\WebSite2\App_Data\login_2000.mdb;User Id=admin;Password="

        'Connection String
        Dim connString As String
        connString = "PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=" + strPath

        'Opens a connection
        Dim objConnection As OleDbConnection
        objConnection = New OleDbConnection(connString)
        objConnection.Open()

        'SQL string
        Dim strSQL As String = "SELECT UserID FROM Users WHERE Username = 'admin' AND Password = 'pass'"

        'Create command object
        Dim objCommand As OleDbCommand
        objCommand = New OleDbCommand(strSQL, objConnection)

        'Get datareader
        Dim objDataReader As OleDbDataReader
        objDataReader = objCommand.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection)

        'DataBinding
        dgData.DataSource = objDataReader
        dgData.DataBind()

        'Close the datareader/db connection
        objDataReader.Close()
Avatar billede dehaas Nybegynder
16. juli 2006 - 15:32 #5
Hmm, vi blev ikke helt færdige men lad os bare få afsluttet.