Avatar billede qumle Nybegynder
19. januar 2006 - 15:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

User credentials ved oprettelse af fil på remote server

Hej ekserter

Jeg har en java applikation hvor jeg har brug for at oprette og skrive til en anden server lad os kalde den serverX med et fileshare: FS

fra den windows maskine hvor min applikation kører kan jeg godt oprette en folder og fil i dette fileshare ved at bruge stien

\\serverX\FS

hvilket jeg mener beviser at der er adgang til fileshare folderen

I min java applikation oprette jeg et java.io.File object med stien
\\serverX\FS\XX\myfile.jpg

når jeg kalder createNewFile() på dette object får jeg en IOExcepion som siger "invalid username or password" hvilket jo er fair nok da jeg ikke har angivet noget usr/pw.

Mit spørgsmål er...
Hvordan angiver man usr/pw for et File object?
så vidt jeg kan se i api'et kan man ikke sætte det på selve File objektet, skal man bruget et andet object/stream til at skrive igennem eller????
Avatar billede qumle Nybegynder
19. januar 2006 - 15:39 #1
løsningen er måske noget i stil med at man lige inden man prøver at oprette filen skal "logge" sig ind på den anden server vha et api jeg ikke kender.

Jeg mindes en gang at have lavet noget lignende i .Net, der var det vist noget der hed et Windows impersonation object man brugte, har java noget lignende?
Avatar billede qumle Nybegynder
13. februar 2006 - 16:51 #2
jeg fandt dette api som jeg brugte til at logge in på et windows fileshare på en remote server

http://jcifs.samba.org/

problemet er vist at når det er et windows fileshare så har java ikke umiddelbart adgang til det men har dette api
Avatar billede qumle Nybegynder
13. februar 2006 - 16:52 #3
svar igen