Avatar billede martinrunge30 Nybegynder
19. januar 2006 - 14:25 Der er 11 kommentarer

Score i 3dmark - skifter fra 1200 til 3800

Hej,

Jeg har en Nvidia 6800 som sidder i en Pentium 640, 3,2 ghz med 1gb ram. Systemet er frisk installeret og jeg overclocker ikke. Jeg har testet grafikkortet i 3dmark af flere omgange:

De første par gange fik jeg ca. 1200 som er ekstremt lavt. Næste gang fik jeg 3800 som vist passer meget fint.

I går testede jeg så igen lige efter at have startet computeren op...og igen fik jeg kun 1200 i et par tests. Pludselig sagde den ca. 3800 igen.

I Aquamark har den alle gangene ligget på ca. 53000.

Nogen der har nogen forklaring på det cirkus? Er det noget jeg skal være bekymret over?
Avatar billede klumpen Nybegynder
19. januar 2006 - 14:32 #1
Hvilken version af 3dmark?
Avatar billede martinrunge30 Nybegynder
19. januar 2006 - 14:40 #2
3dmark05
Avatar billede klumpen Nybegynder
19. januar 2006 - 14:56 #3
Det burde være muligt for dig at få en detaljeret log over hvilke dele af testen der har fået hvilke scores. Se om du kan finde ud af hvilken del det er der hopper så voldsomt.

Det lyder ret vildt jo :)
Avatar billede donby Nybegynder
20. januar 2006 - 03:20 #4
har du installeret chipsæt driver?
Avatar billede martinrunge30 Nybegynder
20. januar 2006 - 09:20 #5
Ja, der er installeret chipsæt driver. Jeg har endvidere installeret 3dmark03 i går aftes og kørt adskillige tests - I 3dmark03 scorer jeg konstant ca. 9100.
Avatar billede klumpen Nybegynder
20. januar 2006 - 09:35 #6
Jeg har ladet mig fortælle at der i 05 versionen nogle gange kunne opstå uregelmæssigheder i forbindelse med test af CPU.

Det kan være det er det du har rendt ind i. Men det kan du jo finde ud af ved at kigge på detaljerne.

Egentligt udkom 06 versionen jo i onsdags så du kunne jo vælge at prøve den for at være med på noderne :) men personligt forventer jeg mig ikke mange point fra den med mit Radeon 9600XT ;)
Avatar billede julesokken Nybegynder
20. januar 2006 - 14:16 #7
Kunne det være at din pc bliver for varm, og som følge deraf automatisk clocker ned, for at undgå hardwareskader?
3DMark kan være ret krævende (selvfølgelig) for systemet, så maybe...?
Avatar billede julesokken Nybegynder
20. januar 2006 - 14:18 #8
... hvis det er dét, der er problemet, kan du prøve med en bedre køler til din cpu...
Avatar billede martinrunge30 Nybegynder
20. januar 2006 - 14:27 #9
Det er med garanti ikke varme der er problemet. Som jeg skriver så testede jeg den lige efter at computeren var startet op. 2 gange i træk fik jeg ca 1200 - tredje gang ramte den de 3800. Hvis varme var problemet - så ville den vel bytte rundt...
Avatar billede julesokken Nybegynder
20. januar 2006 - 14:38 #10
Jo det kan godt være, men det var også bare et skud fra hoften...

Synes bare stadig, at det lugter lidt af varme- eller strømproblemer.
Avatar billede donby Nybegynder
20. januar 2006 - 17:09 #11
har du prøvet 3dmark 01 og 03, se om de svinger lige så meget, har du kigget på detaljerne efter de forskellige resultater