Avatar billede bjarke_g Nybegynder
19. januar 2006 - 13:31 Der er 6 kommentarer

BlueJ er EKSTREMT langsomt !

Hey

Jeg er lige begyndt på JAVA-programmering, hvor vi i klassen skal lære sproget i BlueJ.

Mit problem er bare at blueJ er ekstremt langsomt ! Fra jeg højre-klikker på en class, til den lille menu kommer frem, kan der gå 10-20sec.

Nogle der har en ide om hvad det kan være ?

Jeg sidder med en IBM T43 laptop.

1.86ghz Pentium M og 512DDR2 ram. Så det burde ikke være problemet !
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
19. januar 2006 - 13:35 #1
du kan prøve at give den mere ram ...  BlueJ startes sikkert med en java-commandline i en script fil .... (bare et gæt)
Avatar billede kalp Novice
19. januar 2006 - 13:39 #2
BlueJ kræver slet ikke så mange resourcer.. 512mb ram er nok:)
Avatar billede bjarke_g Nybegynder
19. januar 2006 - 13:42 #3
Ja jeg ville også mene at min maskine er langt kraftig nok, da det er LANGT over hvad de selv siger programmet kræver !

Jeg køre med SDK 1.5 og BlueJ 2.1.1
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
19. januar 2006 - 13:51 #4
det kan være en fordel at tildele ekstra resourcer til java vm'en, da ikke al din ram ellers bliver udnyttet ... (det gælder også for eclipse).

Jeg tilføjer ofte flg. parametre til eclipse for bedre performance, hvilket betyder at java vm'en skal bruge mindst 128M ram og højst 512M:

-Xms128M -Xmx512M
Avatar billede bjarke_g Nybegynder
19. januar 2006 - 13:57 #5
Hvor og hvordan skal dette gøres ?

Er det i start parameterne det skal sættes ind ?

En lille udførlig guide til det, ville være kanon !
Avatar billede jps6kb Novice
24. januar 2006 - 08:39 #6
Umiddelbart ville jeg da kigge på din maskines opsætning.
Da jeg brugte blueJ havde jeg bl.a. kørt den på en 800MHz, 128MB RAM uden problemer. :)