Avatar billede jens_k Nybegynder
27. april 2001 - 01:26 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Lav en JMAIL funktion til mig.......

Jeg skal bruge en JMail funktion til en KONTAKT side.....

Det skal være sådan at man kan vælge et emne i en Scroll Down box.... Og der skal være følgende :

Direct mail
Mødebooking
Direkte salg

Man skal udfylde felter med følgende oplysninger :

Navn :
Firma :
Adresse :
By :
Tlf. :
Fax :
Email :
Evt. Kommentar :
Avatar billede jens_k Nybegynder
27. april 2001 - 01:32 #1
KOM NU !!!!
Avatar billede jens_k Nybegynder
27. april 2001 - 01:32 #2
KOM NU !!!!
Avatar billede jens_k Nybegynder
27. april 2001 - 01:33 #3
KOM NU !!!!
Avatar billede nute Nybegynder
27. april 2001 - 01:42 #4
<%
If( LEN(request(\"mode\")) > 0 ) then
        body = request.form(\"navn\") & vbcrlf & request.form(\"firma\") & vbcrlf & request.form(\"adresse\") & vbcrlf & _
                      request.form(\"by\") & vbcrlf & request.form(\"tlf\") & vbcrlf & request.form(\"fax\") & vbcrlf & _
                            request.form(\"email\") & vbcrlf & request.form(\"kommentar\")
        Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
        JMail.ContentType = \"text/html\"
        JMail.ServerAddress = \"[din_smtp_adresse]\"
        JMail.Priority = 1
        JMail.Sender = Request.form(\"email\")
        JMail.AddRecipientEx \"[mottakers_adresse]\"
        JMail.Subject = Request.form(\"emne\")
        JMail.Body = body
        JMail.Execute
        Set JMail = Nothing

      Response.Write \"Mail er sendt\"

    Set objMail = Nothing
Else
%>
<FORM ACTION=\"<%=Request.ServerVariables(\"SCRIPT_NAME\")%>?mode=send\" METHOD=POST>
<select name=\"emne\" size=\"1\">
<option value=\"Direct mail\">Direct mail</option>
<option value=\"Mødebooking\">Mødebooking</option>
<option value=\"Direct mail\">Direkte salg</option>
</select><br>
Navn : <INPUT TYPE=TEXT NAME=\"navn\" VALUE=\"\" SIZE=40>    <br>
Firma :<INPUT TYPE=TEXT NAME=\"firma\" VALUE=\"\" SIZE=40>        <br>
Adresse : <INPUT TYPE=TEXT NAME=\"adresse\" VALUE=\"\" SIZE=40> <br>
By : <INPUT TYPE=TEXT NAME=\"by\" VALUE=\"\" SIZE=40><br>
Tlf. : <INPUT TYPE=TEXT NAME=\"tlf\" VALUE=\"\" SIZE=40>    <br>
Fax : <INPUT TYPE=TEXT NAME=\"fax\" VALUE=\"\" SIZE=40>    <br>
Email : <INPUT TYPE=TEXT NAME=\"email\" VALUE=\"\" SIZE=40><br>
Evt. Kommentar : <TEXTAREA NAME=\"kommentar\" COLS=40 ROWS=10></TEXTAREA><br>
<INPUT TYPE=SUBMIT VALUE=\"Send\">
<% End If %>

/nute
Avatar billede jens_k Nybegynder
27. april 2001 - 01:54 #5
Det virker ikke ! Har du testet det ?
Avatar billede nute Nybegynder
27. april 2001 - 01:54 #6
hvilken feilmelding får du ?
Avatar billede jens_k Nybegynder
27. april 2001 - 01:56 #7
Microsoft VBScript runtime error \'800a01c2\'

Wrong number of arguments or invalid property assignment: \'AddRecipientEx\'

/email.asp, line 18
Avatar billede nute Nybegynder
27. april 2001 - 01:59 #8
du skal selv skrive inn adressen til mottakeren der...bytt ut [mottakers_adresse] i:

JMail.AddRecipientEx \"[mottakers_adresse]\"

med mottakers adresse.

tilsvarende her:

JMail.ServerAddress = \"[din_smtp_adresse]\"

skal du sette inn adressen til smtpserveren din

/nute
Avatar billede jens_k Nybegynder
27. april 2001 - 02:03 #9
http://www.cultladder.com/email.asp

Så kan du selv se at det ikke virker...
Avatar billede nute Nybegynder
27. april 2001 - 02:04 #10
hvordan ser din linje 18 ut ?
Avatar billede jens_k Nybegynder
27. april 2001 - 02:05 #11
2... Sek.. DU har vel ikke ICQ ?
Avatar billede jens_k Nybegynder
27. april 2001 - 02:05 #12
Mit ICq 10862017
Avatar billede nute Nybegynder
27. april 2001 - 02:06 #13
har desverre ikke lagt inn....jeg har msn...har du ?
Avatar billede jens_k Nybegynder
27. april 2001 - 02:09 #14
Nope..
Linie 18 :

        JMail.AddRecipientEx \"jk@athena.as\"
Avatar billede nute Nybegynder
27. april 2001 - 02:13 #15
hvis det fremdeles ikke fungerer, så skriv

JMail.AddRecipientEx \"jk@athena.as\", \"Ditt Navn\"

/nute
Avatar billede kasper Nybegynder
27. april 2001 - 03:20 #16
Lille kommentar!

det er ikke særlig smart at bruge ordet \"by\" , (ikke at det giver noget problem her) men for god kodeskiks skyld, så er det et reserveret ord!

/kasper
Avatar billede kasper Nybegynder
27. april 2001 - 03:25 #17
brug \"city\" eller noget andet godt!

det er nok også smart at lave en javascript validering (eller en sikring i ASP), da dette script nok ikke virker, hvis man ikke har indtastet nogen E-mail addresse (har ikke tested det men baserer gættet på:

\"JMail.Sender = Request.form(\"email\") \"
)

hvis det er helt uvæsentligt med afsenders email-addresse, kan du bare lave en if-sætning noget ala

email = request.form(\"email\")

if email = \"\" then
email = \"ingen_email\"

og så bruge det i resten af scriptet:)

Avatar billede kasper Nybegynder
27. april 2001 - 03:33 #18
email = \"ingen_email\"

skal nok være

email = \"enelleranden@email.dk\"

da jmail nok vil brokke sig hvis det ikke er en email addresse der står som afsender
Avatar billede nute Nybegynder
27. april 2001 - 10:45 #19
kasper >> \"by\" er ikke et ord som skaper problemer i ASP/HTML
Avatar billede kasper Nybegynder
27. april 2001 - 16:26 #20
Nute >> Jeg er godt klar over at det ikke skaber problemer når det bliver brugt på denne måde - jeg gjorde bare opmærksom på at det var anset som \"dårlig\" kodeskik at benytte et ord som \"by\" når man arbejdede med ASP, (Hvis Jens lige pludselig finder på at gemme nogen af informationerne fra formen i en base, uvist af hvilke grunde, så kan han komme i problemer med SQl statementet)

Det var bare ment som en venlig kommentar, ikke noget der skulle tages ilde op:)
Avatar billede kasper Nybegynder
27. april 2001 - 16:28 #21
Da spgm\'et jo var lukket da jeg begyndte at kommentere (Jeg havde ikke rigtig noget at lave i nat!)

Avatar billede jens_k Nybegynder
27. april 2001 - 17:47 #22
Jeps Kasper.. Det ved jeg godt.. Og jeg har også lavet den om så den hedder City.... Men i denne sammenhæng kommer jeg ikke til at gemme det i en DB.. men jeg kalder den hellere aldrig for By..