Avatar billede krede-eksperten Nybegynder
18. januar 2006 - 23:36 Der er 5 kommentarer

åbne filer i default prg i Win. Forms "Webbrowser"..i en fildialo

Hej gutter
Hvordan laver jeg det i Explorer¨(Win Form) så når jeg under det første pkt"Proces" (hedder det i min! ellers hedder det vist nok Filer) klikker ned på "Open" og danser ud på (Menustrip) og finder det prg/fil som jeg gerne vil åbne - SÅ OSSE får maskinen til at åbne for exe fil uden fejlmelding (vedhæftet)
på forhånd tuusind tag
mvh Krede
'code:
  Private Sub TreeView_AfterSelect(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.TreeViewEventArgs) Handles TreeView.AfterSelect
        ' TODO: Add code to change the listview contents based on the currently-selected node of the treeview
        LoadListView()
    End Sub
  Public Declare Function ShellExecute _
    Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" ( _
    ByVal hwnd As Long, _
    ByVal lpOperation As String, _
    ByVal lpFile As String, _
    ByVal lpParameters As String, _
    ByVal lpDirectory As String, _
    ByVal nShowCmd As Long) As Long
    Private Sub AgroQToolStripMenuItem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles AgroQToolStripMenuItem.Click
        ShellExecute(0, "open", "C:\test.txt", vbNullString, "C:\", 1)
          End Sub

FEJLmelding;

PInvokeStackImbalance was detected
Message: A call to PInvoke function 'Agro_Q_Manager1!Agro_Q_Manager1.Explorer1::ShellExecute' has unbalanced the stack. This is likely because the managed PInvoke signature does not match the unmanaged target signature. Check that the calling convention and parameters of the PInvoke signature match the target unmanaged signature.
Avatar billede bernhof Nybegynder
19. januar 2006 - 00:53 #1
Jeg må nok sige at det er et forholdsvist kryptisk spørgsmål du stiller her, men sådan som jeg umiddelbart forstår det, vil du køre en exe fil?

I så fald behøver du ikke kalde den eksterne ShellExecuteA funktion, men kan nøjes med følgende:

  Process.Start("dinfil.exe", "eventuelle parametre")
Avatar billede krede-eksperten Nybegynder
20. januar 2006 - 00:12 #2
ta tak det hjalp ! :)
Avatar billede bernhof Nybegynder
20. januar 2006 - 09:31 #3
Det var da heldigt :)
Avatar billede bernhof Nybegynder
26. januar 2006 - 21:24 #4
Vil du acceptere svaret? :)
Avatar billede bernhof Nybegynder
14. februar 2006 - 09:52 #5
krede?