Avatar billede krede-eksperten Nybegynder
18. januar 2006 - 22:16 Der er 1 kommentar

åbne filer i default prg i Win. Forms "Webbrowser"..i en fildialo

Hej gutter
Jeg har brugt 2 nætter på det hér, så mit spgmål kort:
Jeg har brugt Windows Form skabelonen Explorer1 til at sætte en browser op- så godt. Men hvordan f.. får jeg fx. under "Proces.. den første Menustrip.. en filedialogbox/listbox til at blive aktiveret af et click og åbne det pågældende prg i default. Har luret lidt på eksempel her fra siden men uden held.
'den søvnløse'
code:
'Webbrower code under Windows Forms/VB2005 Exp.

    Private Sub SaveAsToolStripMenuItem_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs) Handles SaveAsToolStripMenuItem.Click
        Dim SaveFileDialog As New SaveFileDialog
        SaveFileDialog.InitialDirectory = My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.MyDocuments
        SaveFileDialog.Filter = "Text Files (*.txt)|*.txt"
        SaveFileDialog.ShowDialog(Me)

        Dim FileName As String = SaveFileDialog.FileName
        ' TODO: Add code here to save the current contents of the form to a file.
    End Sub

    Private Sub TreeView_AfterSelect(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.TreeViewEventArgs) Handles TreeView.AfterSelect
        ' TODO: Add code to change the listview contents based on the currently-selected node of the treeview
        LoadListView()
    End Sub

    Public Declare Function ShellExecute _
          Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" ( _
          ByVal hwnd As Long, _
          ByVal lpOperation As String, _
          ByVal lpFile As String, _
          ByVal lpParameters As String, _
          ByVal lpDirectory As String, _
          ByVal nShowCmd As Long) As Long
    'ShellExecute hwnd, "open", "C:\test.txt", vbNullString, "C:\", 1
    'ind i under Command1_Click()

    Private Sub AgroQToolStripMenuItem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles AgroQToolStripMenuItem.Click

        Call ShellExecute(0, "open", "C:\test.doc", vbNullString, "C:\", 1)

    End Sub
Avatar billede sjh Nybegynder
18. januar 2006 - 22:23 #1
Ja det var måske VB.NET katogri du skulle ind i:
http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Visual-Basic-NET/