Avatar billede malle85 Nybegynder
18. januar 2006 - 01:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hijackthis log

jeg har et problem.. jeg har inden for en uge nærmest blevet smidt ud af min computer, af min computer. en dag jeg efter normalt brug lukker jeg den ned. næste dag jeg åbner den er min bruger væk, eller den går ikke automatisk ind på min xp bruger. men derimod er der en administrator profil som ber om adgangskode for at komme ind.. da jeg var administrator, og koden kunne være hvad som helst (da jeg ved jeg ikke havde angivet nogen) formaterede jeg den så samt opdaterede den og alt det andet sædvanlige som nu hører til.. jeg lukker ned og næste dag har jeg samme problem.. nu har jeg så formateret den igen.. jeg har haft den slukket, men indtil videre kan jeg godt bruge den som jeg normalt kan.. mit problem er nu at counter strike nægter at åbne.. jeg kan åbne steam og hente spillet men når jeg dobblet klikker for at spiller loader den lige kort, og så sker der ikke mere.. jeg lavede så en hijackthis log.. (forneden) og lægger mærke til at ud for mit grafikkorts angivelser er der en string -delay <--- hvad betyder det og ud fra counterstrike er der en anden string -silent og ja, hvad betyder det så.. jeg ved ikke om det normalt skal være der...

men jeg håber på at i kan give mig svarende på hvad der er gået galt for min computer her på det sidste.. og hvad der mon skyldtes at counter strike næget og åbne mere.. på forhånd tak

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 01:28:48, on 18-01-2006
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Marty\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: Yahoo! IE Services Button - {5BAB4B5B-68BC-4B02-94D6-2FC0DE4A7897} - C:\Programmer\Yahoo!\Common\yiesrvc.dll
O2 - BHO: IeCatch2 Class - {A5366673-E8CA-11D3-9CD9-0090271D075B} - C:\PROGRA~1\FlashGet\jccatch.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O3 - Toolbar: FlashGet Bar - {E0E899AB-F487-11D5-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~1\FlashGet\fgiebar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KAVPersonal50] C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kav.exe /minimize
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - Global Startup: Kaspersky Anti-Hacker.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: &Yahoo! Search - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycsrch.htm
O8 - Extra context menu item: Download All by FlashGet - C:\PROGRA~1\FlashGet\jc_all.htm
O8 - Extra context menu item: Download using FlashGet - C:\PROGRA~1\FlashGet\jc_link.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! &Dictionary - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycdict.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! &Maps - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycmap.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! &SMS - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycsms.htm
O9 - Extra button: Yahoo! Services - {5BAB4B5B-68BC-4B02-94D6-2FC0DE4A7897} - C:\Programmer\Yahoo!\Common\yiesrvc.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: FlashGet - {D6E814A0-E0C5-11d4-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~1\FlashGet\flashget.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &FlashGet - {D6E814A0-E0C5-11d4-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~1\FlashGet\flashget.exe
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Programmer\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1137538696451
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: kavsvc - Kaspersky Lab - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kavsvc.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. januar 2006 - 09:29 #1
Jeg kigger lige på loggen :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. januar 2006 - 09:47 #2
Jeg kan se, at du ikke har fået opdateret efter sidste formatering. Det kunne nok være en god ide at få det gjort så snart du har fået renset den for skidt. Derudover har du 2 antivirus installeret (Kaspersky og AVG). Det kan godt give konflikter, og få computeren til ikke at fungere ordentligt.

Angående "-silent"-markeringen af steam, så ved jeg ikke præcis hvad det betyder, men kan se at det normalt optræder ved dette program. Mit gæt vil være, at det under opstarten blot skal loades ind i hukommelsen, uden at programmet skal køres.

Angående "-delay"-markeringen af grafikdriveren, så kan jeg se, at det er meget sjældent den markering er sat på driveren. Hvad det betyder ved jeg desværre heller ikke. Her skal du nok ind i manualen for dit grafikkort for at se det. Hvis du ikke har en manual kan du prøve at skrive det præcise navn på grafikkortet. Så kan det være, at vi kan finde et svar ude på nettet.

Men prøv først følgende procedure, for at få fjernet det skidt, der er i loggen. Det kan være det afhjælper problemet.

Hent Ewido herfra (14 dages version af plus-versionen)
http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe
Installer og kør Ewido - opdater programmet.

Gå ind i kontrolpanel-tilføj/fjern programmer, og se om du kan få lov til at afinstallere følgende programmer:
Flashget
Det ene antivirus-program

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.

O2 - BHO: IeCatch2 Class - {A5366673-E8CA-11D3-9CD9-0090271D075B} - C:\PROGRA~1\FlashGet\jccatch.dll
O3 - Toolbar: FlashGet Bar - {E0E899AB-F487-11D5-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~1\FlashGet\fgiebar.dll
O8 - Extra context menu item: Download All by FlashGet - C:\PROGRA~1\FlashGet\jc_all.htm
O8 - Extra context menu item: Download using FlashGet - C:\PROGRA~1\FlashGet\jc_link.htm
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: FlashGet - {D6E814A0-E0C5-11d4-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~1\FlashGet\flashget.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &FlashGet - {D6E814A0-E0C5-11d4-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~1\FlashGet\flashget.exe

Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), slet mapper og filer listet herunder (nogle af dem er muligvis allerede blevet slettet af Hijackthis).
Mapper:
C:\PROGRAMER\FlashGet\
Filer:
C:\WINDOWS\web\related.htm
---------------------------------------
Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind i dit næste svar.

Genstart til normal tilstand, lav en ny HJT-log, som du sender herind til check.
Avatar billede malle85 Nybegynder
18. januar 2006 - 17:19 #3
hej ejvindh.. tak for din hjælp.. jeg vil gøre som du har beskrevet.. jeg kan ikke nå og sætte en ny log fil ind, da jeg så småt er på vej til norge.. men jeg går ud fra at det du har sagt vil hjælpe mig.. men jeg står og skal bruge lidt hjælp til valg af nyt bundkort og prosessor. min amd (tm) athlon prossor har svært ved at holde sig kold, og bundkort vil jeg bare gerne have nyt af.. produsenten må gerne være Asus, da jeg har et asus grafikkort.
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. januar 2006 - 20:17 #4
Jeg takker for point. :-)

Angående spørgsmålet om nyt hardware, kan jeg desværre ikke hjælpe, da det ikke rigtig er mit speciale :-)