Avatar billede insanity Nybegynder
17. januar 2006 - 20:38 Der er 6 kommentarer

ændre navnet i fil upload

hej

  if(!is_uploaded_file($_FILES["billede"]["tmp_name"])) {
    echo"Ingen upload";
    }else{

$filtyper = array("gif", "jpeg", "jpg");
$filen = pathinfo($_FILES["billede"]["name"]);
$sti = "models/";

    if(!in_array(@strtolower($filen["extension"]), $filtyper)) {
    echo"<br />Filtypen ". $_FILES["billede"]["type"] ." kan ikke uploades";
    }else{
    move_uploaded_file($_FILES["billede"]["tmp_name"], $sti . $_FILES["billede"]["name"]);
    echo"<br />Filen, ". $_FILES["billede"]["name"] ." er uploadet!";
        }

hvordan laver jeg navnet til fx
"".$_SESSION['brugernavn'].".jpg"
?
Avatar billede jaw Nybegynder
17. januar 2006 - 20:40 #1
Skift:
move_uploaded_file($_FILES["billede"]["tmp_name"], $sti . $_FILES["billede"]["name"]);
til:
move_uploaded_file($_FILES["billede"]["tmp_name"], $sti . $_SESSION['brugernavn'].".jpg");
Avatar billede insanity Nybegynder
17. januar 2006 - 21:34 #2
takker men hvorfor siger den ved :
VALUES  ('$model','$aargang','$pris',$_FILES[billede][name],' osv osv)
->

Filen, sign-m7-1.gif er uploadet!

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'VALUES ('bmw 2004','1992','20000',Array[name],'21','2','20
Avatar billede jaw Nybegynder
17. januar 2006 - 21:40 #3
Du skal vise mig hele dit udtræk for at jeg kan finde en fejl.
Avatar billede insanity Nybegynder
17. januar 2006 - 21:42 #4
Detjo galdt med den der $_FILEs blabla!!!
Avatar billede jaw Nybegynder
17. januar 2006 - 21:44 #5
Nej, det er ikke den det er galt med.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
17. januar 2006 - 21:47 #6
Det er OGSÅ galt med den, kan jeg se (da der står Array[name] i resultatet). Det er ikke det der får den pågældende fejl til at opstå, men den del skal også rettes.

Bare en lille kommentar, følger ikke med her.