Avatar billede druen Nybegynder
17. januar 2006 - 15:30 Der er 1 kommentar

Tabel widht og css

Hej

Nu er jeg ikke en mester i HTML, og jeg forstår simpelthen ikke hvorfor at det er lige meget hvilken widht jeg indtaster i den tabel midt i teksten på denne side: http://www.marxister.dk/avis.php

Det hele ser så pænt ud når jeg sidder og redigere i dreamweaver  8...

// Source

<html>
<head>
<TITLE></TITLE>
<style type="text/css">
body {
    background : white;
    color: black;
    margin: 1.0em;
    line-height: 150%;
    font-family: Georgia, Helvetica, sans-serif;
    font-size: medium;
}

p {
text-indent: 1em;
font-family: Georgia, Helvetica, sans-serif;
font-size: 12pt;
text-align: justify;
margin-left: 12%;
margin-right: 12%;
}

p.center {
text-indent: 1em;
font-family: Georgia, Helvetica, sans-serif;
font-size: 12pt;
text-align: center;
margin-left: 12%;
margin-right: 12%;
}
.rapp-h { font-size: 11pt; text-indent: 0; text-align: right; margin-right: 1em;}
</style>

</head>
<body>

<TABLE border="0" width="100%">
<TR>
    <TD width="20%">Forrige
    </TD>
    <TD width="60%"><CENTER>Titel</CENTER></TD>
    <TD width="20%" align="right">Næste
    </TD>
</TR>
</TABLE>

<p> I 1907-08 androg indskuddene i alle tyske bankselskaber med en aktiekapital p&aring; over en million mark 7 milliarder mark; i 1912-13 allerede 9,8 milliarder. Det giver en for&oslash;gelse p&aring; 40% i l&oslash;bet af fem &aring;r; og af disse 2,8 milliarders tilv&aelig;kst falder 2,75 milliarder p&aring; 57 banker, som hver r&aring;der over en kapital p&aring; mere end 10 millioner mark. Fordelingen af indskuddene mellem stor- og sm&aring;banker var som f&oslash;lger:</p>

<table align="center" width="60%" border="0">
  <tr>
    <th>&nbsp;</th>
    <th><p class="center">I de 9 berlinske storbanker</p></th>
    <th><p class="center">I de 48 &oslash;vrige banker med mere end 10 mill. mark kap.</p></th>
    <th><p class="center">I 115 banker med 1-10 mill. mark kap.</p></th>
    <th><p class="center">I sm&aring;banker (mindre end 1 mill. mark kap.)</p></th>
  </tr>
  <tr>
    <th><p class="center">1907-08</p></th>
    <td><p class="center">47</p></td>
    <td><p class="center">32.5</p></td>
    <td><p class="center">16.5</p></td>
    <td><p class="center">4</p></td>
  </tr>
  <tr>
    <th><p class="center">1912-13</p></th>
    <td><p class="center">49</p></td>
    <td><p class="center">36</p></td>
    <td><p class="center">12</p></td>
    <td><p class="center">3</p></td>
  </tr>
</table>

<p> Sm&aring;bankerne fortr&aelig;nges af storbankerne, af hvilke alene de 9 har n&aelig;sten halvdelen af samtlige indskud. Og herved er endda meget ladt ude af betragtning, f. eks. det forhold, at en hel r&aelig;kke sm&aring;banker er blevet faktiske filialer af storbankerne osv. Dette behandles mere udf&oslash;rligt nedenfor.</p>

</body>
</html>
Avatar billede macmops Nybegynder
24. juli 2006 - 22:01 #1
1. du skal have en doctype eksempelvis denne hvis det ikke er strict xhtml du vil kode i:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"  "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
2. Du kunne have nøjes med 1 tabel
3. Hvis du vil have din text centreret skal du tilføje dette til din body class:
body {

    text-align: center;
på den måde vil al text og tabeller blive centreret fra start, husk at angiv hvis det ikke skal være centreret!
4. Her referer du til en klasse du ikke her defineret:
<th><p class="center">I de 9 berlinske storbanker</p></th>

Prøv at se om der ikke er noget af det der løser sig nu...