Avatar billede w!nx Nybegynder
17. januar 2006 - 04:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med CSS

Jeg er ved at lave en lille flash hjemmeside til mig selv, men jeg har et problem med at formatere min tekst vha. css.

-------------------- action script ----------------------------
var myCSS = new TextField.StyleSheet();
myCSS.load("styles/styles.css");
myCSS.onLoad = function(success) {
    if (success) {
        myText.styleSheet = myCSS;
        myText.htmlText = myTL.info;
    } else {
        myText.text = "Error loading CSS";
    }
------------------------------------------------------------
myText er mit tekst felt, og myTL er til at loade mine html filer ind i flash aplicationen.

Mit problem er at når jeg kør aplicationen får jeg hele tiden beskeden "Error loading CSS" hvilket jo betyder at den ikke kan loade min CSS fil, jeg har tjekket utallige gange og stien til filen er rigtig så det er ikke der fejlen ligger... er der nogen af jer der kan hjælpe mig ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. januar 2006 - 06:28 #1
Stien går fra den mappe hvor din html fil ligger - ikke hvor flashfilen ligger.
Avatar billede w!nx Nybegynder
17. januar 2006 - 10:06 #2
min flash fil, ligger i samme mappe som min html fil, så stien skulle meget gerne være den samme
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. januar 2006 - 10:15 #3
prøv evt at rykke onload nederst - det hjælper af og til.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. januar 2006 - 10:16 #4
og prøv at trace myTL.info og hvordan ser din html ud?
Avatar billede w!nx Nybegynder
17. januar 2006 - 11:11 #5
det med at loade html filerne er ikke noget problem for hvis jeg fjerner if funktionen loader den html filen fint, men den bliver selvfølgelig ikke formateret med min CSS.
----- html eksempel ------
info=<p>
<h1>Hvad jeg kan / Daniel Wiklund</h1>
kompetencer

Jeg har arbejdet med design af hjemmesider siden 1997, hvor jeg startede med at kode i ren HTML, og lavede min første hjemmeside. Siden da har det udviklet sig til både programmering i ASP samt arbejde med programmer som Macromedia Dreamweaver og Adobe Photoshop. Jeg har også i mange år arbejdet med Microsofts Office pakken.
Jeg har en stor erfaring inden for:

    * Adobe Photoshop (v5.5 - CS2)
    * Adobe Indesign (CS - CS2)
    * Macromedia Dreamweaver (v4 - v8)
    * Macromedia Flash (v5 - v8)
    * HTML Programmering
    * Cascating Stylesheets
    ......
--------------------------
Avatar billede porth Nybegynder
17. januar 2006 - 14:33 #6
Jeg har brugt følgende til at loade html/css ind i flash 8:

-----------------------------------------------------------
var myStyle:TextField.StyleSheet = new TextField.StyleSheet();
myStyle.load("tekster/sample.css");
content_txt.styleSheet = myStyle;

content_txt.multiline= true;
content_txt.wordWrap = true;
content_txt.html = true;

var story:XML = new XML();
story.ignoreWhite = true;
story.load("tekster/nyheder.html");
story.onLoad = function () {
    content_txt.htmlText = story;
}

-------------------------------------------------------
Avatar billede w!nx Nybegynder
17. januar 2006 - 15:43 #7
#porth

Det er det samme jeg har gjort, jeg har blot lavet en if statemant for at tjekke om html filen og Css filen bliver loaded.
Avatar billede w!nx Nybegynder
18. januar 2006 - 05:26 #8
Fandt selv løsningen på mit problem...
der var et eller andet galt med min CSS fil, jeg ved endnu ikke helt vad der var galt med den men jeg lavede en ny og nu virker det som det skal...

Folk der har hjulpet mig på vej kan jo lige poste et svar så jeg kan dele nogle points ud :D
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2006 - 05:32 #9
Jeg passer.
Avatar billede w!nx Nybegynder
19. januar 2006 - 11:53 #10
så giver jeg bare pointsene tilbage til mig selv igen :)