Avatar billede kimfragedved Nybegynder
16. januar 2006 - 22:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rykker med gebyr

Hvordan kan jeg lave en rykker indeholdende rykker gebyr. Samtidig med at der er vedhæftet et girokort i bunden af brevet?
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2006 - 23:09 #1
Det kan kun lade sig gøre ved at bestille formularer hos Postvæsenet eller på et Bogtrykkeri - fomularet skal godkendes af Postvæsenet - da der skal særlig kode/skrifttyper til for at det kan godkendes som indbetalingskort.
Avatar billede pinball Nybegynder
17. januar 2006 - 00:46 #2
tænk at sådanne spørgsmål kan besvares herinde :P
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2006 - 10:00 #3
Ekspertens medlemmer er meget alsidige - Ja det er utroligt hvad man kan få hjælp til

..........................................

kimfragedved.....Jeg skal lige tilføje at du kan bestille formularen som fortrykt og så bruger du den i din printer - men er sikker på at du ikke kan bestille 100 stk - derfor lav din formular selv og få POST's alm indbetalingskort, som de kan vedlægge
Avatar billede kimfragedved Nybegynder
17. januar 2006 - 10:28 #4
Nu er problemet ikke formularen fra Bogtrykkeriet, den har jeg! Den brugs til faktura. Et blankt stykke papir med vedhæftet girokort, som er blevet godkendt af postvæsnet.

Spørgsmålet går på:
Det drejer sig om at jeg kan tage det skyldige beløb og rykker gebyr. Ligge det sammen som total og påføre på det på girokortet.

Iøvrigt så jeg helst, at jeg er fri for at sende rykker ud. Nu skal jeg bruge en masse tid på det.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2006 - 11:22 #5
Du burde have stille spm sådan:

Hvordan opsætter man SummaSumarum til at beregne rente og udfylde et forudtrykt formular -

Det kan jeg ikke sige dig da jeg ikke kender SummaSumarum - så jeg undskylder jeg har blandet mig

Ha en go'e dag
Avatar billede jtang Nybegynder
31. januar 2006 - 23:09 #6
I Formulardesigneren kan du vælge at indsætte feltet "Beløb" fra feltlisten.
Når dette felt er aktivt på en formular (f.eks. din rykker formular) kan du i udskrivningsøjeblikket angive et rykker gebyr eller/og en p.a. rente. Herefter beregner Summa selv rente og gebyr og feltet "Beløb" vil vise summe af det skyldige beløb tillagt gebyr plus påløbne renter
Avatar billede kimfragedved Nybegynder
05. februar 2006 - 11:20 #7
Det vil jeg prøve! Og virker det, så er der point.
Avatar billede kimfragedved Nybegynder
11. februar 2006 - 09:43 #8
Jeg takker for hjælpen