Avatar billede lun Nybegynder
16. januar 2006 - 21:18 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

hjælp til css

Er der nogen der gider at kigge på denne css, om der er fejl i. Linkene der er "visitet" bliver ikke den ønskede farve. vh Sofie
Avatar billede lun Nybegynder
16. januar 2006 - 21:18 #1
p, body, td, div { font: 11px, verdana, arial}

a {color: #000000; text-decoration: none; font weight: bold;}

a:hover {color:#808080;)

a:active {color: red;}

a:visited {color: #B82B20;}
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2006 - 21:33 #2
<ole>

p, body, td, div { font: 11px, verdana, arial}

a {color: #000000; text-decoration: none; font weight: bold;}

a:visited {color: #B82B20;}

a:hover {color:#808080;}

a:active {color: red;}

/mvh
</bole>
Avatar billede lun Nybegynder
16. januar 2006 - 21:36 #3
ok, er det rækkefølgen der er vigtig?

kan man lave det, så det link er rødt, der peger på den side, brugeren er på pt?
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2006 - 21:39 #4
- ikke via CSS. Det kan du mest smart gøre serverside
Avatar billede lun Nybegynder
16. januar 2006 - 21:42 #5
ok, men jeg har ikke asp, og vil ikke betale for det lige pt
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2006 - 21:52 #6
- så må du skrive det link i hånden:

p, body, td, div { font: 11px, verdana, arial}
a {color: #000000; text-decoration: none; font weight: bold;}
a:visited {color: #B82B20;}
a:hover {color:#808080;}
a:active {color: red;}

a.bla:visited {color: green}
a.bla:hover {color: red;text-decoration: underline}

<a href="http://www.google.dk">TEST</a>
<a class="bla" href="http://www.google.dk">TEST med class</a>
Avatar billede lun Nybegynder
16. januar 2006 - 22:14 #7
hvad skal jeg med de 2 nederste linjer?
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2006 - 22:17 #8
Var det ikke links, du skulle lave? Det er et eksempel på to forskelligt stylede links  :)
Avatar billede lun Nybegynder
16. januar 2006 - 22:19 #9
undskyld, men jeg er ikke sååå klog lige mht til css. skal jeg tilføje a href osv og a class osv til alle links på min side?
Avatar billede lun Nybegynder
16. januar 2006 - 22:22 #10
jeg bruger frontpage, og der er to felteri hyperlink-dialogboksen, class og id. præcis hvad skal der stå de to steder?
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2006 - 22:23 #11
- ikke noget i 'id' - og 'bla' i 'class' på det link, der skal være anderledes end de andre
Avatar billede lun Nybegynder
16. januar 2006 - 22:26 #12
ok, det må jeg lige arbejde videre med. foreløbigt tak for hjælpen, og du må gerne lægge et svar. vh sofie
Avatar billede lun Nybegynder
16. januar 2006 - 22:27 #13
ps hvad står bla for?
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2006 - 22:40 #14
Det er bare noget, du kalder klassen
Avatar billede lun Nybegynder
16. januar 2006 - 22:42 #15
ok, men hvad hvis jeg vil have det på alle link? måske kan du kigge på den side jeg arbejder med http://www.kaninbjerget.dk/danskgedeavl/index.htm ?
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2006 - 22:50 #16
Jamen, det vil du jo netop ikke:
    "kan man lave det, så det link er rødt, der peger på den side, brugeren er på pt?"
Avatar billede lun Nybegynder
16. januar 2006 - 22:52 #17
men skal der ikke stå bla i alle link, i class? eller hvad?
brugeren er jo på flere link, bare ikke samtidigt
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2006 - 23:00 #18
Nej, der skal kun stå class="bla" i linket til den side, brugeren står på
Avatar billede lun Nybegynder
16. januar 2006 - 23:22 #19
men jeg vil have at kun det link er grønt, til den side, hvor brugeren er lige nu. kan det lade sig gøre?
Avatar billede roenving Novice
17. januar 2006 - 16:34 #20
f.eks.

<a href="index.htm" class="bla">Forside</a>
<a href="side2.htm">Side 2</a>

-- osv. !-)
Avatar billede lun Nybegynder
03. februar 2006 - 08:59 #21
Vil I være venlige at lægge et svar, så jeg kan uddele pointene? vh Sofie
Avatar billede olebole Juniormester
03. februar 2006 - 10:57 #22
Hmmm ... der kommer ikke mails ud for tiden, så det er ikke alt, man kan følge med i  :)

roenving >> til vores snak om, hvad der sker med mailsystemet, så har jeg haft dem i telefonen til formiddag. De opdagede til deres overraskelse, at jeg havde skrevet en mail om problemet for tre dage siden - og lovede fremover at holde øje med support-inbox'en hver morgen ... nu må vi se. Tro er som bekendt en stærk størrelse  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
03. februar 2006 - 10:57 #23
- og et svar herfra  :)
Avatar billede roenving Novice
03. februar 2006 - 12:16 #24
-- ja, nu er mails begyndt at dryppe ind, foreløbig er dem fra den 31. i gang med at nå mig !-)

-- og pointene må jo være oles !o]