Avatar billede basketball Nybegynder
16. januar 2006 - 20:07 Der er 3 kommentarer

if else statement

Hejsa,

Håber nogen kan hjælpe mig med en simpel ting som er svær for mig :)

Lige har side 1 hvor man indtaster en værdi i et felt og sender til side 2. På side 2 laver jeg den så til $sek og bedre den print alt fra databasen hvor der i kolonen ID står det der blev tastet på side 1. Dette går helt fint og dataen vises. Derimod hvis man taster noget på side 1 som ikke eksistere i kolonnen, så viser den bare en blank værdi, her ville jeg gerne have den til at vise en helt anden side istedet. Såvidt jeg kan se så er det en else if, men kan absolut ikke få det til at virke :)

Håber nogen har en åbenbaring.

Side 2----------

<?
$sek    = $_POST["sek"];
mysql_connect("localhost","xxx","xxxx");
mysql_select_db("xxxx");
$query = mysql_query("select * from table where ekstraid='$sek' order by navn");
  while ($row = mysql_fetch_assoc($query)) {
?>

<?php echo $row["navn"]; ?><br>

<?php
}
?>
Avatar billede jaw Nybegynder
16. januar 2006 - 20:10 #1
Hvis jeg forstår dig ret, så prøv:

<?
$sek    = $_POST["sek"];
mysql_connect("localhost","xxx","xxxx");
mysql_select_db("xxxx");
$query = mysql_query("select * from table where ekstraid='$sek' order by navn");
if(mysql_num_rows($query) == 0) {
  header("Location: ny_side.php");
} else {
  while ($row = mysql_fetch_assoc($query)) {
    echo $row["navn"]."<br>";
  }
?>

Header-linien kan du også bare udskifte med en echo "noget"; hvis du hellere vil have udskrevet en tekst eller lign.
Avatar billede basketball Nybegynder
16. januar 2006 - 20:15 #2
det er bare super duper smukt :) bare smid et svar.. takker :)
Avatar billede jaw Nybegynder
16. januar 2006 - 20:18 #3
Selv tak :)