Avatar billede misly-1 Nybegynder
16. januar 2006 - 16:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Root DNS

Jeg har lige fået et webhotel/server plads og et nyt domain ..Jeg har min hjemmeside klar til upload meeen (Og nu mit spørsmål)Kan jeg uploade med ftp nu eller skal jeg vente til alle Root DNS'er er opdaterede ? For jeg kan simpelhen ikke få adgang til mit webhotel på ftp.

Og er der noget jeg selv skal gøre for at få tingene til at virke ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. januar 2006 - 17:36 #1
1) Webhoteller giver typisk en midlertidig URL eller FTP-adresse
2) Du kan indtaste IP og domænenavn i din hosts fil på din PC
Avatar billede misly-1 Nybegynder
16. januar 2006 - 17:56 #2
Nej jeg har ikke fået en midlertidig URL eller FTP-adresse..! Jeg har fået login og brugernavn og så en ftp adresse som er den samme som mit domain.com .

Men jeg kan ikke komme ind på den ftp så jeg tænkte at det måske har noget at gøre med DNS ikke er opdateret ? Eller måske er mit domain ikke er registreret i nu ?
Avatar billede skildpadden Nybegynder
16. januar 2006 - 18:26 #3
Hvad er dit domænenavn?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. januar 2006 - 20:06 #4
Hvis du har et IP-nummer kan du altid komme ind med ftp.
Avatar billede misly-1 Nybegynder
16. januar 2006 - 20:42 #5
Jeg kan ping mit domain og det virker fint men jeg tror jeg venter til imorgen og så ringer til support for der et eller andet der troldom på linjen :)
Ip nummeret er det det som jeg pår når jeg pinger mit domain ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. januar 2006 - 21:12 #6
Hvis du har en IP når du pinger domænet - eller skriver i Windows:  nslookup ditdomæ.ne
så er domænet vel ok. Så skal du også oprettes på web-serveren/hotellet. Det er du måske ikke endnu

Hvad sker når du skriver det i en browser ?
Avatar billede misly-1 Nybegynder
16. januar 2006 - 21:43 #7
Jeg får et login når jeg skriver det i browseren..! cyber3dbabes.com du kan prøve selv :) og der virker mit user/pass ikke :( når jeg skriver domainet i nslookup så får jeg en time out..!
Avatar billede misly-1 Nybegynder
17. januar 2006 - 15:37 #8
Vil bare lige fortæle at support har sagt de er pt. ved at sætte en ny server op som mit webhotel skal instaleres på. Det vil blive installeret torsdag.
Avatar billede misly-1 Nybegynder
20. juli 2006 - 17:37 #9
Luk