Avatar billede arohde Nybegynder
16. januar 2006 - 16:24 Der er 3 kommentarer

knap-farve

Hej

Jeg har en menu-knap, der er grøn, når man ikke har trykket på den, og orange, når man fører musen henover - har brugt swap image-behavior.
Mit spørgsmål: hvordan får jeg knappen til at blive ved med at være orange, når man er inde på den aktuelle side? Altså så knapperne får en slags fanebladsfunktion, og viser hvilket menupunkt man er gået ind under, når man er på siden for det pågældende menupunkt.
Det er sikker simpelt..? Men jeg har ikke lige styr på, hvor funktionen ligger...
/arohde
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2006 - 22:21 #1
<ole>

Du laver knappen til den aktuelle side uden behavior - men med den ønskede farve

/mvh
</bole>
Avatar billede arohde Nybegynder
17. januar 2006 - 09:11 #2
Hej olebole

Nåh ja.. det kan du selvfølgelig have ret i - MEN knappen er i en ikke-editable region, fordi jeg benytter mig af en template, bl.a. for dynamisk at kunne ændre i knappernes dropdown-menuer... :-/ Findes der andre måder?

Mvh. arohde
Avatar billede olebole Juniormester
17. januar 2006 - 22:34 #3
Ja, du kan oprette en editerbar region omkring knapperne ... eller du kan skrive et langt script, der sammenligner sidens URL med den adresse, knappen henviser til, men det er ved Gud ikke fikst  :)