Avatar billede sorschn Nybegynder
16. januar 2006 - 14:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dobbelt-booking af public folder-kalender

Hejsa
Jeg har en public folder med kalenderemner, som bruges til at reservere et mødelokale.
Brugerne opretter reservationer via intranet (OWA) og via Outlook.
Mit problem er, at brugerne ikke bliver advaret eller forbudt at lave en reservation af lokalet, på et tidspunkt, hvor der i forvejen er en reservation.

Hvordan undgår jeg at lokalet bliver dobbelt-booket.

PS: det foregår på en Exchange 2003 server

- sorschn
Avatar billede kedde65 Praktikant
16. januar 2006 - 14:54 #1
Hej

Det er et meget klassisk problem med kalender i Public folders. Jeg vil anbefale dig at lave en brugerkonto som du bruger som mødelokale ressource istedet. PÅ den måde kan du få den til selv at afslå det møde der dobbelt booker :-)

Du skal være velkommen til at kontakte mig, hvis det er noget du skal have yderligere hjælp til.

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede sorschn Nybegynder
16. januar 2006 - 15:03 #2
-> kedde65
Den metode har jeg overvejet, men jeg vil gerne samtidigt have den på vores intranet. Dette har jeg ikke kunne finde en metode til med brugerkonto-metoden.
Hvis du kender en metode til det, så laver jeg fluks om på det hele :-)

/sorschn
Avatar billede kedde65 Praktikant
16. januar 2006 - 16:54 #3
Du vil gerne trække din kalender ud til en intranet side?

/Christian
Avatar billede sorschn Nybegynder
17. januar 2006 - 07:21 #4
Ja, men den skal live opdateret.
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. januar 2006 - 08:05 #5
Jeg mener som udgangspunkt ikke der er noget der skulle forhindre at man lægger en mødekalender ud som en HTML side liveopdateret.

/Christian
Avatar billede sorschn Nybegynder
17. januar 2006 - 08:44 #6
Men hvordan. Det eneste jeg kan finde, er funktionen 'gem som webside', og den opdateres jo ikke.
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. januar 2006 - 09:11 #7
Der skal skrives en god mængde kode, for at det kan lade sig gøre. Det er ikke noget der ligger standard i Outlook.

/Christian
Avatar billede sorschn Nybegynder
17. januar 2006 - 10:11 #8
Så tror jeg, brugerne må leve med det som det er. Men mange tak for afklaringen, hvis du smider et svar får du point'ene som tak for hjælpen.

/Søren
Avatar billede mik Nybegynder
17. januar 2006 - 10:38 #9
Har du prøvet at kigge på Auto Accept Agent til Exchange. Et gratis Microsoft produkt, som netop håndterer problemet med advarsler hvis mødelokalet er optaget. Du kan læse meget mere her:
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/exchange/guides/AutoAcceptAgent/dcf1f155-6a0b-45de-a3d6-23d0d634f8b5.mspx
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. januar 2006 - 10:54 #10
Hermed et svar :-)
Avatar billede sorschn Nybegynder
17. januar 2006 - 11:02 #11
Det vil jeg kigge på. Endnu engang tak :-)