Avatar billede martinwenzell Nybegynder
16. januar 2006 - 13:36 Der er 2 kommentarer

Valg af database til dataindsamling ved interview

Vi er et callcenter, som skal bruge en simpel database til gennemførsel af interviews.

Vi bruger allerede forskellige databaser alt efter hvilken kunde vi arbejder for, men vil gerne have vores egen også til de kunder, som ikke har egen database.

Der skal være:

- Adgang via nettet

- Mulighed for, at forskellige bruger kan logge ind med brugernavn og evt. interviewopgave (f.eks. undersøgelse om kaffevaner, undersøgelse om rygevaner, undersøgelse om IT anvendelse osv).

- Mulighed for at indlæse data ; Firmanavn, Adresse, Postnr., By, cvr-nummer, kontaktperson 1 og kontaktperson 2.

- Online skal medarbejderen kunne afkrydse eller taste svar på op til 10-15 spørgsmål, som skal kunne ændres såfremt nødvendigt og afhængigt af interviewopgaven. Alle spørgsmål skal stå på samme side.

- Ved tryk på NÆSTE sendes svar til databasen.

- Det ville være "luksus", såfremt resultatet af svar kunne skabe aktiviteter, såsom fremsendelse af mødebekræftelse pr. email og/eller mail med information.

Der eksisterer sikkert software til dette allerede, men vi søger noget simpelt, godt og billigt.

Med venlig hilsen

Martin Wenzell
www.eurobooking.com
Avatar billede asger.jensen Nybegynder
16. januar 2006 - 14:36 #1
Oracle har en version af deres database kaldet ORACLE XE. Den er gratis og har et indbygget udviklingsmiljø (HTML DB) der vil kunne bruges til at udvikle dine spørgseskemaer hurtigt og let, samt sende mails og få laver rapporter over svar etc. Al udvikling sker via en browser og applikationen kan nås fra alle der har en browser. Der er en begrænsning i hvor mange data du kan have i den gratis version (4GB), men hvis du får brug for mere, så er det sikkert fordi du har mange kunder og så burde der jo være råd til en købe en rigtig Oracle version.

Se på http://www.oracle.com/technology/products/database/xe/index.html
Avatar billede ffsoft Praktikant
16. januar 2006 - 14:48 #2
Da den skal være tilgængelig fra Internettet er det nemmeste og billigste at have database og login sider og spørgeskemasider liggende hos en udbyder.
Det er så enten en Access, MSSQL eller mySQL database der kan blive tale om, afhængigt af hvad I vil betale. Selve siderne behøver ikke koste en formue at få udviklet, enten i ASP eller PHP. Når først data ligger i databasen kan der laves alle de udtræk I kan komme på.
Check evt. http://www.ffsoft.dk