Avatar billede qnella Nybegynder
16. januar 2006 - 13:31 Der er 7 kommentarer

problemer med Windows 2003 server og SQL 2000

hej allesammen jeg får følgende fejlmeddelelse når jeg prøver at hente en række fra databasen jeg ved at det ikke er et kodeproblem da systemet kører fint på en anden server, og jeg har fået at vide at det har noget at gøre med at SQL og IIS ikke har det samme tegnsæt men jeg ved ikke hvordan jeg ændrer det.
håber at i kan hjælpe.

her er fejlmeddelelsen

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e07'
The conversion of char data type to smalldatetime data type resulted in an out-of-range smalldatetime value.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
16. januar 2006 - 14:03 #1
At det kører fint på en anden server, kan have noget med at den kører med et andet tegnsæt en den server hvor du får fejlmedelelse på.

Du kan bl.a. kigge på COLLATE og CONVERT funktionerne, og se om de kan hjælpe dig.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
16. januar 2006 - 14:08 #2
Der er nogle problemstillinger du skal være opmærksom på, hvis du kører i et blandet miljø mes SQL Servere med forskellige collation settings. Collation settings settes ved installation af SQL Server, og en eventuel ændring af denne, kræver at rebuild af Master database.

Søg i SQL Books online efter Mixed Collation Environments, hvor nogle af problemstillingerne er beskrevet.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
16. januar 2006 - 14:11 #3
Måske kan du finde en lignende problemstilling i følgende tråd:
http://ultradevextensions.com/Forum/post.asp?method=TopicQuote&TOPIC_ID=3630&FORUM_ID=5
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
16. januar 2006 - 14:30 #4
Hvis datoen ligger på SQL Server som datofelt, kan du konvertere den til tekst med CONVERT funktionen. Med Convert kan du angive en style, som angiver hvilket teksformat du vil have en dato i.

Check eventuelt også

SET DATEFORMAT dmy
SET DATEFORMAT myd
SET DATEFORMAT ydm
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
16. januar 2006 - 14:34 #5
Du kan eventuelt prøve:

CONVERT(char(8), datofelt, 112)
Style 112 giver ISO format som yyyymmdd.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
18. januar 2006 - 14:20 #6
Er du kommet nærmere en løsning af dit problem?
Avatar billede trer Nybegynder
21. januar 2006 - 22:36 #7
Check lige din dato. SQL Server tillader kun en meget begrænset antal år i en SMALLDATETIME...