Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2006 - 13:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Trigger til UPDATE

Jeg har lavet en historik tabel så jeg kan se hvad der bliver lavet af opdateringer gennem tiden. Det har jeg lavet med en trigger således:

create trigger UPD_Table on dbo.Table1
AFTER UPDATE
as

if UPDATE(Table1_ColumnName)
BEGIN
insert into dbo.Table1_Hist(T_ID, T_Change, T_Type)
    Select Table1_ID from inserted,
    (Select Table1_ColumnName from deleted) + ' --> ' + (select Table1_ColumnName from inserted),
    'UPDATE'
END

hvorfor virker det ikke?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
16. januar 2006 - 13:23 #1
Har du et felt, som hedder Table1_ColumnName? Er der ændret på det felt?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2006 - 23:29 #2
det er vel ikke valid SQL

SELECT felt FROM tabel,værdi

lyder mærkeligt

insert into dbo.Table1_Hist(T_ID, T_Change, T_Type)
    (Select Table1_ID from inserted),
    (Select Table1_ColumnName from deleted) + ' --> ' + (select Table1_ColumnName from inserted),
    'UPDATE'

måske
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2006 - 08:41 #3
Der var ikke andet at gøre end at smide dem over i delvariabler. Jeg havde håbet det kunne gøres i et hug.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2011 - 12:20 #4
svar